milly
Trådstartare
Hjälp, jag är oerfaren vad gäller hältor. Min häst (nsv) markerade idag på höger fram i TRAVEN bara. Jag märkte inget innan jag satt upp o red och när hon tog några travsteg... Då märktes det tydligt!
Jag satt av o kollade om det var nån sten i hoven men hittade inget. Hon är inte svullen eller varm nånstans (kolllade alla benen) och hittar inget i hovarna heller.
Hon blev skodd för 7veckor sen, snart dags igen...
Kan detta va nåt allvarligare, tror ni, eller är det bara en tillfällig vrickning som går över snabbt?
Vad har ni för erfarenhet?
Och OM hon nu är bra - låt säga redan IMORN (syns ingen hälta) - så hur länge tycker ni att jag ska låta henne stå innan jag rider igen?
Några dagar? En vecka, två veckor??
/oerfaren av hältor
Jag satt av o kollade om det var nån sten i hoven men hittade inget. Hon är inte svullen eller varm nånstans (kolllade alla benen) och hittar inget i hovarna heller.
Hon blev skodd för 7veckor sen, snart dags igen...
Kan detta va nåt allvarligare, tror ni, eller är det bara en tillfällig vrickning som går över snabbt?
Vad har ni för erfarenhet?
Och OM hon nu är bra - låt säga redan IMORN (syns ingen hälta) - så hur länge tycker ni att jag ska låta henne stå innan jag rider igen?
Några dagar? En vecka, två veckor??
/oerfaren av hältor