vad är det största..

Sv: vad är det största..

Haha min katt slår allt hon tog in en fullvuxen kanin in i mitt rum!!!igenom katt luckan, det var fan det äkligaste hon gjort!!

Förutom XX antal blad och löv kom Spurs hem med en död fågel..
Stackars kissen som skulle ge den till sina bäbisar blev utestängd, och jag vågade inte gå nära ytterdörren på flera timmar eftersom hon stod på andra sidan.
Ändå slutade det med att jag fick ta loss den och begrava den under en sten i skogen.

när min katt var liten så spann hon endast när man lyfte henne högt så hon kunde jaga flugorna i taket..

en dag kom hon hem med en syrén-blomma som hon placerade vid mina fötter. mycket romantisk katt.

när hon senare fick sina kattungar upptäckte hon dessvärre hur man jagar större levande ting..
då åts det fåglar under granen och möss fick sätta livet till (eller komma in i värmen inomhus..)

En liten OT men: När hundar fäller vilda djur kan man ju (väl?) bli dömd för jaktbrott. Kan man bli det för att ens katt gör det samma? Man har ju ändå en skyldighet även som kattägare.

Ingen aning faktiskt...

det är ju svårt att hålla koll på en lös katt på landet. sen ger sig väl inte katter på rådjur m.m fast iof.. hmm harar och mindre djur..

En liten OT men: När hundar fäller vilda djur kan man ju (väl?) bli dömd för jaktbrott. Kan man bli det för att ens katt gör det samma? Man har ju ändå en skyldighet även som kattägare.

Jo det är samma regler som gäller för hund och katt, det är därför det är olagligt att ha katter ute utan uppsikt. ;)
"Lagen för tillsyn av hund och katt"

Harunge och råttor och skator...

Såfins mamma var en ækta, jaktgalen skogis. En gång då jag kom hem var golvet hemskt
blodigt och så hittade jag skallen och tassarna efter en rætt stor harunge... Då var jag inte
glad men hon
och hennes ungar låg och sov i en stor, lyckligt purrande høg...

Det størsta Såfin tagit ær væl stor-råttor, du vet sådana dær med
nakna svansar! Och det størsta hennes dotter Tissel tagit ær en
skata. Hon hade slæpat in den genom kattluckan och sedan tappat taget!
Då min ex kom hem satt den uppflugen på en kaffekvarn, på
en hylla utom ræckhåll før katten. Skatorna kænde igen Tissel efter
det dær och tjattrade, skrattade och retades så fort hon kom ut medans Såfin
fick vara ifred. Skator ær inte dumma, dom kan se skillnad på "folk och folk".

De mest åtråvärda bytet i detta huset är gurka !! Alla katterna är helt galna i gurka, och fasen om man glömmer en framme på bänken, då får den snabbt fötter.

:eek:

nu blir jag nästan sugen på att lägga fram en gurka och se vad som händer .. :angel:

:eek:

nu blir jag nästan sugen på att lägga fram en gurka och se vad som händer .. :angel:

Var beredd på att det blir ganska blött på golvet - vår gamla flattik snodde gurkor och sen åkte man kana på fläcken på golvet. Livsfarligt!

Vår gamla stallkatt plockade hem ekorrar i parti o minut. Åt upp det han ville ha och la svansen bland mina saker. Skulle hellre velat ha syrener som Cili... Vår nuvarande hankatt försökte få in en död kråka i ett hål han brukar krypa in i under huset. Blev tvärstopp fast han slet och drog. Vi fick ta bort den så han kom ut själv sedan...

Jadu... detta var en passande tråd för mina missar :p
Honan har dille på att släpa på en leksak dom har..
En sån som är en rund plattform nertill, en stålfjäder och en tofs högst upp..
Det brukar låta "dunk, dunk, dunk, släääääääp... dunk, dunk" :p
då är det garanterat att hon hittat den :love:

Sen har det varit gigantiska handdukar osv... tv-spel till 8-bitars nintendo tycker dom om att leka med också :rofl:

Mina tar mat:(

så här såg det ut när jag kom hem en dag i veckan när jag jobbat
natt.

http://www.pixbox.se/pic_show_id18147661.html :cry::eek:

jag blev bara så trött:mad:

Den stora var smart o stack ut men den lilla började fjäska o kela.
gjutjärns gryta o 2 kg köttfärsås åt :devil:

En Kanadagås som grannen hade skjutit och lagt på sin bro... Katten var på väg till stallet med den, han hade gjort årets fynd tyckte han!

En av mina katter hoppade upp i soffan och hämtade ett mjukisdjur (en banan) på 1 m lång och 2 dm brett. Med den gick han runt med här hemma. Han hade bananen under magen och benen på varsin sida, vä fram och bakben på ena sidan av bananen och hö fram och bakben på andra sidan (hoppas att ni förstår) medan han drog runt med den. Han nådde precis ner med tassarna. Jag har nog aldrig skrattat så mycket. Typiskt nog hade jag ingen kamera. Hade nog blivit årets bild.

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: MJLee
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar