Vad är det som växer här?

Glamoroza ox

Trådstartare
Har en vacker liten växt här hemma som tyvärr inte är känd vid namn.

PICT2803.JPG

PICT2802.JPG

Någon som vet vad denna är för något?

Sv: Vad är det som växer här?

Åååååhhh - älskar verkligen dem! *avis* Hoppas få tag på en sådan planta i sommar för de är så jättefina!

Det är en lök och knölväxt så borde kunna gräva upp om du känner ngn som har såna.

Skall ikväll göra samma som du, lägga ut bilder på konstiga växter som jag inte vet vad det är.

Åh tack!
Aldrig hört talas om Storrams (el. andra ramsar) förut.
Men det var roligt att någon visste vad det var :laugh:

Det kan ju vara roligt att veta att om de trivs kan du med fördel plantera andra växter från samma familj där, dvs polygonatum. Men, de är giftiga!

Smart :idea:

Går det köpa liljekonvaljer?
Aldrig tänkt på om det finns sådant på plantskolor/blomsterbutiker.

Med tanke på att storramsen är giftig så står den ganska bra placerat där den står. Är ganska svårt att ta sig dit för en mindre person (småbarn) och när de har hunnit växa till sig (barna) så är de inte så benägna på att stoppa allt i munnen. Förresten ganska osmidigt att ta sig dit för en annan oxå :angel:

Jag kan "sälja" konvaljer till dig. Här finns tusentals - hela skogen full. Bara att gräva upp.

Vi har också massor i skogen men jag kan tro att du har igen lust att åka till Finland ;D

Visst hade det varit roligt att besöka Finland, men kanske inte åka dit bara för att gräva upp några liljekonvaljer ;)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som vet vilken växt detta är? Den har börjat växa i en oöppnad jordpåse som min syster köpt. Ingen av oss är särskilt bra på...
2
Svar
21
· Visningar
1 162
Senast: ginnies
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Min potatis har fortfarande inte kommit igång med att växa. De ligger på backen och är täckta med gammalt hö, men det var dålig/ingen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 274
Senast: escodobe
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
488
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka