Vad är det som skiljer på däckeln?

Sv: Vad är det som skiljer på däckeln?

jag skulle nog vilja ha silettfunktionen alltid på tvåhjuliga vagnar. Det räcker ju att du kör i en liten väghåla så blir det tryck på en sida av ryggen. Men det beror väl lite på hur blödig man är. Hästarna verkar ta det mesta, tom en skitsele.

Hur menar du att du har en silettdäckel men att bukgjorden inte löper? Du ska inte spänna bukgjorden hårt, den ska hänga under magen. Däckelgjorden ska däremot sitta fast.
Titta på idealen den är idealisk!

Sv: Vad är det som skiljer på däckeln?

mitt under magen sitter det en bukgjord /däckelgjord på den sitter det 2 spännnen som man sätter skakelöggel remmarna i .Den har jag dragit åt så att inte skaklarna skall slänga så mycket . som du menar skall dom vara lite slaka vilket jag skall pröva bara vägarna torkat upp så man kan ta ut giggarna .Giggarna har lite fjädrande skaklar son utjämnar lite. Om man har nästan jämnvikt på giggen slår den upp ibland vilket jag vill undvika med spända remmar. På min rankbågsele är det söljor på spring gjorden så att även den rem som motsvarar bukgjorden kan löpa och utnyttja den silettfunktion som finns på däckeln. Giggselen är vill jag minnas en idealsele köpt på drive out dock använder jag endast i undantagsfall brösta föredrar mina sigurd lidströmlokor av finnlokmodell.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: MML
·
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 060
Senast: Lynxsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar