Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Hmm.. askorbinsyra är väl konserverande om jag inte minns fel.
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Uppdatering: har varit i Skåne i två veckor.

Kommer hem och tittar, brödet har inte möglat och är fortfarande ätbart mjukt. Jösses...
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Brosan köpte glass förut som inte smälte öhvt trots att den stod ute i solen aslänge:crazy: Vad innehöll den eg tro:crazy:
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Är det bara jag som får en inre bild av Poxz när hon/han går runt i sitt hem som är omgjort till ett laboratorium a la´Frankenstein och i olika byttor har rosor, bröd....Gammal frukt och ett suddgummi från första klass som aldrig på ett onormalt övernaturligt sätt aldrig torkar!


DU ÄR BÄST!!! :love: Och så kul och lik mig i dina trådar!
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Är det bara jag som får en inre bild av Poxz när hon/han går runt i sitt hem som är omgjort till ett laboratorium a la´Frankenstein och i olika byttor har rosor, bröd....Gammal frukt och ett suddgummi från första klass som aldrig på ett onormalt övernaturligt sätt aldrig torkar!


DU ÄR BÄST!!! :love: Och så kul och lik mig i dina trådar!

:rofl: :rofl:
:bow: Tack, va sött av dig!

Jag har faktiskt funderat på att experimentera med lite andra saker också, men har inte riktigt bestämt mig för vad. Något kommer säkert att dyka upp i min väg alldeles naturligt! Eller onaturligt... :D

Vi öppnade förresten påsen igår, luktade på brödet och kollade det lite närmare. Det luktar inte jättegott, den saken är säker. Väldigt jästigt. Men inget synligt mögel. Få se om påfyllningen med mögelsporer gör att något händer i påsen.
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Jag tycker att friscobröden luktar väldigt mycket jäst som färska oxå. Kan inte äta dem av den anledningen, tycker inte de luktar fräscht. Jäst och konserveringsmedel.
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Hahaha, jag gillar verkligen dina exprimenttrådar! :love::D
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Jag tycker att friscobröden luktar väldigt mycket jäst som färska oxå. Kan inte äta dem av den anledningen, tycker inte de luktar fräscht. Jäst och konserveringsmedel.

Jag håller med! Jag tycker inte om friscobröd och jag tycker inte om burgarna på det stället de säljs heller!
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Håller med om att friscobröden inte luktar särskilt gott när man plockar dem ur påsen. Men efter ett varv i brödrosten är de tokigt goda! :)
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

Det är alldeles sant att Friscobröden luktar jästigt redan som färska. Inget vidare alls.

Tack alla som gillar mina trådar! :love:

Men, jag måste med sorg härmed meddela att experimentet är avslutat. Idag, den 15 augusti, upptäckte vi de första fläckarna. Det var väl egentligen på tiden!

Adjö, Friscobröd!

(Herr Frisco 20100516 -- 20100815)

frisco4.jpg


frisco3.jpg
 
Sv: Vad är det som händer med mitt Friscobröd?

*kl* Jag har haft ett bortglömt friscobröd i skafferiet, det har inte legat speciellt länge men ändå möglat. Du måste ha en bättre känsla för att hålla liv i saker ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp