Sv: Vad är det som gör For Feeling så bra?
jag tror inte det är svårt att sälja, vilken häst som helst egentligen , om den är bra. Visst kan många ha och betäcka skitston med "skitstam" men det förstör väl inte för övriga (gjorde själv en sådan dum grej som första föl uppfödare
betäckte mitt snedbenta sällskapssto med stanford, men då blev inte avkomman den lättaste att sälja heller-intressant till ett lägre pris förstås!)
...Jag hade en sådan som Görel nämner ,QE-Cortez hingst och hade inga ,How so ever, problem att sälja honom...fick bra betalt trots att det var stoet första föl och hade kunnat trissa upp det ännu mer(gick istället ner för jag hittade verkligen rätt köpare).
Jag skulle kunna tänka mig att använda QE igen(kan ju hänvisa till henne strålande första avkomma).
Det som kan "vara synd" är väl att flyinge hingstar eg inte alls behöver vara bättre meriterade, eller lämna bättre procentuellt än en vanlig "svensson-hingst" men "alla" ,icke avelintresserade, känner till dessa och därmed är de lättare att sälja. Att det är "svårt" att sälja avkommorna är väl endast för att den inte står sig väl i konkurrensen
Kan också tänka mig att använda For Feeling....om jag hade ett sto som ahn passade väl till!