Vad är det nu då?

Y

yez

Halt, igen! På betet! :(
Första gången rörde det sig om ett ormbett på ett bakben. Men det är borta nu! :)
Idag, dagen innan jag ska börja sätta igång honom står han på tre ben! :cry: Kan inte hitta någon svullnad, värme, puls eller ömt ställe. Denna gång är det ett framben.
Han vill inte stå på benet och han står med det onda benet framför sig och vilar det mot marken. Intrycket säger mig att det är hoven som gör ont, jag fick den känslan. Kan det vara en hovböld? :confused:
Är det någon som har någon idé på vad det kan vara? Vad kan jag kolla?

Har redan ringt vetrinär! Kommer imorgon!
Men vad tror ni att det kan vara. Det borde inte vara fång. Om det hade vart det skulle han väl ha försökt att avlasta båda frambenen och inte vara jättehalt på ena benet. Eller? Jag kunde inte heller finna någon puls i benen.

kan vara mycket, kan ha fått in någonting i strålen, hoven kan ha spruckit upp till ett ställe som gr så att det gör ont (fast det brukar synas), kan ha fått fång, kan ju sitta å räkna upp trehundra saker nästan...
ring veterinären är det bästa man kan göra.
å så får du höra av dig om hur det går :)

Nej, vet kommer inte imorgon! :mad:
Han tror att det är en hovböld och tycker jag ska ta ut hovslagaren för att kolla. Hittar han inget och hovbölden inte spricker ut på några dagar ska jag kontakta klinik! Så ligger det till! :cry:

elakt, okej att dom har mycket att göra, men om det är fång eller trettio andra saker så kan det ju vara alvarligt :mad:
usch jobbigt, då blir det ett evigt väntande, å jag som tyckte det var jobbigt att bara vänta några dagar tills dess att dom kunnde komma och raspa min, å då visste jag iaf vad felet var :(
vi får hoppas att det blir bra iaf :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 745
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025