Vad är det med min häst?

S

sunil

Jag har en ponny som är hur mysig som helst. Han är alltid så lugn i stallet, nästan för lugn liksom så jag brukar undra om han är sjuk, men han har aldrig feber? Är det någon som ve vad det kan vara eller som varit med om samma problem??

Sv: Vad är det med min häst?

Har den börjat bli väldigt trött nu eller har den alltid varit så? Beter den sig normalt annars och har ingen feber är det nog bara att den är avslappnad och tar sig en liten tupplur. ;)

Min systers häst blev slö och lugn av borelia/erlichia. Han stod och slöade jämt. Symptomen på dessa sjukdomar kan vara väldigt diffusa. Du har inte märkt några balansrubbningar el. liknande?

Har den blivit så lugn plötsligt? Min häst är så där jämt, man skulle kunna spränga en atombomb utanför och och hon skulle kanske vifta med öronen. Så det behöver inte va nåt konstigt om det inte har kommit plötsligt.

Jag har en ponny som är hur mysig som helst. Han är alltid så lugn i stallet, nästan för lugn liksom så jag brukar undra om han är sjuk, men han har aldrig feber? Är det någon som ve vad det kan vara eller som varit med om samma problem??

Har den gått på bete och /eller ute dygnet runt hela sommaren så kan det ju vara att den är lite trött av det såhär i slutet av sommaren :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 756
Senast: Häst_
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 107
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX