Vad är det med Måns?

aiquen

Trådstartare
De senaste dagarna har jag märkt att Måns har tagit väldigt lång tid på sig när han går på lådan. Han sitter länge och kissar, men det kommer knappt någonting! Förut brukade jag tömma lådan på ungefär tre "kissar"/dag och då klumpar nästan lika stora som en knytnäve. Nu är det något fler kissar, och de är SMÅ! Som en rund femkrona, ungefär. Han har också spytt en del de senaste dagarna. Inte mycket, eller ens varje dag, men mer än vad han någonsin har gjort förut. Jag vet inte om det kan ha något samband med kisseriet, men man börjar ju fundera...

Och jag är orolig! Jag har tagit kontakt med vet. såklart, och hon ska titta på honom, men till dess - har ni några idéer om vad det kan vara för något? Kan det vara allvarligt? :cry: Urinvägsinfektion? Njurarna? Urinsten (på 10 månader ung hankatt)?

Hjälp!

Sv: Vad är det med Måns?

Urinträngningar av någon anledning, t.ex. struvitkristaller.
Försök att ta med ett urinprov när du åker till veterinären.
Kissar han inte alls eller väldigt lite så bör du åka in omedelbart
då urinstopp är ett livshotande tillstånd, som kan ge bl.a.
kräkningar.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
2 247
Senast: annie_cool
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 524
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama