Vad är det här för spindel?

Sv: Vad är det här för spindel?

En sån där satt uppe i taket ovanför köksbordet i förrgår*ryser än vid tanken* och nu är den i dammsugaren..:cool:
Och det pga att jag är livrädd för spindlar så det var den eller jag i köket och den gjorde minst där så ....:devil:

Vi har bara tråkiga, fula hoppspindlar numera tycker jag. De har dassig färg, ful form och rör sig hackit och fånigt.

Vill du byta en fin grön mot ett dussin hoppspindlar?;)

Varför öppnade jag denna tråden?
Varför öppnade jag denna tråden??
Varför öppnade jag denna tråden???

:eek: :eek: :eek:

*Går och dör*

Jag har inte sett nån mer, men jag kan norpa några hoppspindlar ändå? ;)

Åh, visst var det en likadan spindel jag såg idag?

spider.jpg

Och alltså... det är inte ofta jag säger något sånt här om djur, men: usch vad vidrig den var! :eek: Fast liite fin ändå. :D

Idag när vi var på tävling hittade jag en precis likadan som den du fotat på min arm! Var det bara för att jag gnällde över fula, tråkiga hoppspindlar?

Det vet ett väldigt litet exemplar och den var jättefin när solen lyste på den!

Mina inneboende hoppspindlar är fula tycker jag. Lite grådassiga i färgen, också ser de nästan ut som skorpioner i formen. Trista.

Jepp! Fast din har andra färger :D Min var snyggare, faktiskt :angel: :D

Snuffsan: Grattis! :D
Jag kan norpa några hoppspindlar ändå, jag gillar spindlar så länge de inte petar på mig :angel: :D

:eek: :eek: :eek: hade det varit en sån i mitt rum hade jag hoppat ut genom fönstret direkt och flytt från den hemskingen :crazy:

Om jag hittade den i mitt hus hade jag svimmat eller skrikit mig hes iaf så hemskt vidrig.. *ryser*

*kl*

He he syrran har typ hela huset fullt av sådana här:
spindel.jpg

:D *skräms*

Snuffsan skrev:
Mina inneboende hoppspindlar är fula tycker jag. Lite grådassiga i färgen, också ser de nästan ut som skorpioner i formen. Trista.

Jag såg en liten hoppspindel igår och den såg precis (nåja nästan) ut som en myra. Pluttig och svart, trodde att det VAR en myra först där den satt på väggen, men när jag petade på den skuttade den rätt ner i nyllet på mig. Jäklar, de kan hoppa minsann!

Poxz skrev:
*kl*

He he syrran har typ hela huset fullt av sådana här:
spindel.jpg

:D *skräms*
shit så läskig *blundar hårt så att den försvinner*

en sån spindel ( den första) satt på en stolpen till hagen på det ponnystallet ja jobbade på:P min kompis dödade den med att trycka ihjäl den me den "kroken" som man fäster eltråden me.stackare fick sig nog några stötar tils den dog:cry: :rofl:
fasst dem e rätt fiina tycker ja:D

Nog för att spindlar inte är mina favoritdjur, men det där lät väl ändå liite onödigt? :crazy: Varför kunde inte den ha fått fortsatt leva sitt liv? Den störde väl knappast dig och/eller din kompis?

:eek: Fan vad fin :love:

Varför kunde inte den ha fått fortsatt leva sitt liv? Den störde väl knappast dig och/eller din kompis?
Word! :bow:

"Folk" "behöver" nog få känna sig stora och starka ibland och tror att de är det när de mördar ett litet kryp som inte har gjort de ett piss :smirk:

*kl*

jag i egenskap av ickespinel fobiker lämmnar här med in avskedsansökan till den här tråden :eek:

Det låter väldigt litet, mina är större. Mellan 1 och 3 cm ungefär. De hoppar som tusan.

Ja, då är de roligare, de ser i väl alla fall ut som sprindlar och utger sig inte för att vara myror! :D

I vanliga fall är inte spindeln mitt favoritdjur :eek: men jag måste hålla med om att den var rätt fräck, fast ändå äcklig på samma gång...!:crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: misswilma
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 406
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar