Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spolmask?Någon hade kräkts upp vätska och en mask på vardagsrumsgolvet när jag kom hem.
Vad är det för mask?
Visa bifogad fil 59056
Jag vet inte vilken av de tre damerna som är skyldig. Alla tre är enbart inne.
Spolmask?
Får de rått kött? Kanske en smittväg.Ja visst ser det ut så? Hmm, undrar vilken katt som spytt upp den och hur den kommit in i systemet..
Jag bör väl avmaska alla tre?
Får ringa veterinären och be om medel.
Får de rått kött? Kanske en smittväg.
Jag avmaskade utan kolla masken. Du vet ju att minst en har det och då rekommenderas att avmaska alla.Nej det fanns visst receptfritt. Sån koll har jag.
Bör jag göra ett kolla masken först, på alla tre?
Är det verkligen så?Jag avmaskade utan kolla masken. Du vet ju att minst en har det och då rekommenderas att avmaska alla.
Jag avmaskade utan kolla masken. Du vet ju att minst en har det och då rekommenderas att avmaska alla.
Jag hittade ingen annan rekommendation än att avmaska båda i alla fall.Är det verkligen så?
Ok. Med häst maskar man ju bara den eller de som faktiskt har mask.Jag hittade ingen annan rekommendation än att avmaska båda i alla fall.
Hur gammal är katten? Kattungar måste avmaskas mot spolmask . De får det via mjölken när de diar.
Jag hade helt sonika köpt maskmedel på apoteket och gett alla tre.
Mina två katter som är ute och inne måste avmaskas ung var annan månad. Kolla masken är helt bortkastade pengar. När jag ser en vit liten platt bit i håret v analöppning är det dax ( Bandmask)!
Så jag ska låta dem gå med bandmask då? Jag avmaskar när jag ser maskarna och det är ung var annan månad.Fast här handlar det om rena innekatter allihop.
Att avmaska utan att det behövs eller avmaska alla för att en har mask är att öka risken för resistens.
Och varannan månad är väldigt mycket oftare än vad som rekommenderas med.
Så jag ska låta dem gå med bandmask då? Jag avmaskar när jag ser maskarna och det är ung var annan månad.