Vad är det han har?

T

Tomaten

Har nu haft min "nya" häst i ungefär 4-5 månader och han har hela tiden hafft ett utslag ungefär 2/3 delar så stort som en femtioöring och är alldeless svart och buktar ut ungefär en halv centimeter(max).jag pratade med förra ägaren som sa att han hade blivit bränd med en cigarett, något jag inte riktigt kunde få ihop Några gånger har det hänt att detta har skaffts upp och själva sårskorpan har ramlat av och det är bara svart svart svart aktig geggamojja lite halvt som tjära.jag tvätar det med jodopax men srskorpan kommer hela tiden tillbaks o så fort den ramlat av så bildas en ny o mer svart klet, dock lite mindre än örra gången.
vad tror ni detta kan vara?
Har försökt ringt min eterinär men han säger bara att det är nåt insekt bett trots att jag sa att dte har varit länge men han kankse skulle komma o titta på det

Min hade ngt som liknar din beskrivning. Kollade upp det för ngt år sedan. Svaret jag fick var att det är förändringar i huden, ungefär som en Ink. Men det blir inte en stor vårtliknande grej. Jag fick Socatyl utskivet och behandlade som vet föreskrev.

Nu är det nästan borta, jag kan ana en liten grej på huden som är stor som ett knappnåls huvud.

Kan tillägga att vet ansåg att det inte var någon fara med utslaget som min hade.

kompisen hade en sådan där som hon klämde ur helt och hållet, mig veteligen kom den inte tillbaka.
Frågade du inte hur det kom sig att hästen skulle ha blvit bränd? :confused:

Var dte kompisen eller kompisens häst soom had en sådan?

Tydligen nåt att en tränare hade rökt vid påselning o typ vänt sig om o råkat bränna hästen*låter konstig då det är en rejält märke*o min pålle reagerar nästan om en mygga biter honom! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka