movi
Trådstartare
Valp 6 mån
Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen.
Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)
Jag tänkte lindrig kennelhosta.
Sen blev det lugnt, hon harklade till när hon sprang, jag tappade huvet och hon fick vara lös, men nu är det lugna koppelpromenader.
Inga harklingar vare sig dag eller natt, men det kommer om hon drar i kopplet.
Kan det vara kennelhosta ändå? Eller tänker ni på nåt annat? Jag har även tänkt mask, men ser inget när jag "obducerat" slemmet och bajset.
Ska man avmaska?
Nåt som irriterar i halsen?
Kan tandlossning orsaka problem? Hon håller på att tappa dom bakre. Framtill är klart.
Hon äter och dricker, pigg och glad.
Jag har även en hund till, äldre dam, visar inget, men hon kan ju klara sig även om lilla har kennelhosta.
Båda är i "karantän".
Kontaktar ju förstås veterinär om det skulle behövas, men just nu känns det inte som det behövs. Vi har tät och bra veterinärkontakt med den äldre, så dit kan jag vända mig när som helst .
Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen.
Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)
Jag tänkte lindrig kennelhosta.
Sen blev det lugnt, hon harklade till när hon sprang, jag tappade huvet och hon fick vara lös, men nu är det lugna koppelpromenader.
Inga harklingar vare sig dag eller natt, men det kommer om hon drar i kopplet.
Kan det vara kennelhosta ändå? Eller tänker ni på nåt annat? Jag har även tänkt mask, men ser inget när jag "obducerat" slemmet och bajset.
Ska man avmaska?
Nåt som irriterar i halsen?
Kan tandlossning orsaka problem? Hon håller på att tappa dom bakre. Framtill är klart.
Hon äter och dricker, pigg och glad.
Jag har även en hund till, äldre dam, visar inget, men hon kan ju klara sig även om lilla har kennelhosta.
Båda är i "karantän".
Kontaktar ju förstås veterinär om det skulle behövas, men just nu känns det inte som det behövs. Vi har tät och bra veterinärkontakt med den äldre, så dit kan jag vända mig när som helst .