Min 2-åring fick vattkoppor för ca 1mån sedan, inget konstigt med det. Blev bra på 2v. Sen var han som vanligt på förskolan en v innan det dök upp små som små "pluppar" nästan som värmeeksem till utseendet på knän, fötter, händer, precis nedanför nacken och under blöjan. Dessutom exploderade det med blåsor i munnen... Ingen feber och pigg bortsett från att munnen såklart gör ont. Ringde vårdupplysningen som trodde på höstblåsor och bara sa att vi skulle återkomma om han fick hög feber eller om han får dålig allmäntillstånd.
Nu när jag tittar på alla ställen han haft plupparna på har alla blivit som små pyttesår och ser ut som rivmärken (han har inte kliat..). Ngn som har en aning om vad det kan ha varit för "pluppar" på kroppen? (Vet alltså inte om det påverkar alls att han hade vattkoppor precis innan, men nämnde det i fall att)...
Nu när jag tittar på alla ställen han haft plupparna på har alla blivit som små pyttesår och ser ut som rivmärken (han har inte kliat..). Ngn som har en aning om vad det kan ha varit för "pluppar" på kroppen? (Vet alltså inte om det påverkar alls att han hade vattkoppor precis innan, men nämnde det i fall att)...