Vad är det för sadel?

Sv: Vad är det för sadel?

Den påminner om min sadel så det kan vara en Dakota.
Dock står det märke och storlek på flärpen man hänger upp sadelgjorden i på min sadel.

Finns det ingen fastnitad plåt eller stämpel om du lyfter upp fendrarna och kollar därunder? Eller på/under tiestrap holdern eller girth holdern..?.

Problemet är att jag sålde sadeln för x antal år sedan och har nu ångrat mig och vill ha en westernsadel igen, helst en likadan.

Har hittat en liknande som heter premier top reiner, är det något ni känner igen?

Jag tycker att den liknar en Crates-sadel. På din bild ser det ut som om det sitter en liten tag under conchon på tiestrap holdern som på pricken liknar en Crates-tag.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
492
Senast: CarEr
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka