Vad är det för krydda jag söker?

Knappast speciellt farligt eftersom det tillåts säljas.

Men som med alt så är mängden avgörande. Jag använder det - men sparsamt. Det är gott

Du tänker inte på salladskrydda? (Såg att de redan skrivit aromat.)
Men vad jag vet så användes den flitigt på knäckemackor och tomat/ gurka. Vad jag har hört.
Efter en tragisk upplevelse på lågstadiet där jag såg en kille slicka på smörskniven har jag VÄLDIGT svårt för att bre mackor där man ska dela kniv. :mad:

Vi körde alltid italiensk salladskrydda på knäckebröden. Dock var detta 2000-tal ;)

Helt irrelevant för sakfrågan men kom att tänka på en sak jag funderat över väldigt länge; hur uttalar andra människor Herbamare? Hur uttalar ni det? Som det skrivs? "Höörbamäär"? Jag och en kompis diskuterade detta länge och vi gjorde en egen variant av namnet, nämligen Herbamore eftersom det är så gott :)

Med denna tråd i bakhuvudet köpte jag "kung markatta" örtsalt.
Havssalt, purjolök**, morötter**, selleri**, timjan** , bladselleri**, basilika**, kyndel**, persilja**, libbsticka**, dill**, solrosolja** (16,1% örter och grönsaker)
** Eu ekologiskt

(Direktkopierat från deras hemsida :))

Jättegott på riskakor i alla fall :d (vilket är der enda jag testat hittills :p )

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut...
2
Svar
26
· Visningar
3 451
Senast: Irenes
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 865
Senast: Mitra
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 904
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama