Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Covid, kanske?Sonens flickvän hade huvudvärk och var dålig för några dagar sedan, igår hade sonen det och har fortfarande, nu har sambon det och jag börjar också få det.
Sonen hade feber igår men det är bättre idag.
Har oxå absurd huvudvärk. Dottern börjar bli sjuk (småfebrig och snorig och ”mår inte bra”). Jag har föreläst på konferens idag men det var verkligen bita ihop som gällde. Så något verkar gå.. jag har sällan ont i huvudet.Sonens flickvän hade huvudvärk och var dålig för några dagar sedan, igår hade sonen det och har fortfarande, nu har sambon det och jag börjar också få det.
Sonen hade feber igår men det är bättre idag.
Tänker sammaCovid, kanske?
Ja kanske det.Covid, kanske?
Krya på er.Har oxå absurd huvudvärk. Dottern börjar bli sjuk (småfebrig och snorig och ”mår inte bra”). Jag har föreläst på konferens idag men det var verkligen bita ihop som gällde. Så något verkar gå.. jag har sällan ont i huvudet.
Hemmatesten betyder typ ingenting i stort sett.Jag var rejält förkyld för några veckor sedan och hade en rejäl huvudvärk i flera dagar.
Gjorde hemmatest mot covid, negativt.
Antog att det bara är något rhinovirus (som vanligt) i omlopp.
Med tanke på risken för långvariga besvär (som är extremt mycket högre än för vilket virus som helst, typ 1/10 istället för 1/1500 personer har kvarstående besvär ett år senare), så spelar det stor roll.Det spelar väl inte så stor roll om det är covid eller inte i nuläget. Bara att hantera som vilken sjukdom/virus som helst?
Jobbigt låter det i alla fall, krya på er allihop!
Samtidigt kan man som sagt inte göra mycket mer än stanna hemma om man känner sig hängig. Det här att eventuellt ta test på test och stanna hemma tills en testar negativt (testar man ens på vårdcentralerna längre?) är ju inte hållbart - och hemmatesterna sägs ändå vara odugliga.Med tanke på risken för långvariga besvär (som är extremt mycket högre än för vilket virus som helst, typ 1/10 istället för 1/1500 personer har kvarstående besvär ett år senare), så spelar det stor roll.
Med det sagt är det svårt att ”göra något” ändå, men att inte pusha igenom symptom och att lyssna till kroppens behov av vila är saker som vi har makt över att påverka och som ter sig kunna minska risken för eller mildra långcovid.
Men med brutal huvudvärk (eller annan sjukdom) är det klokt att stanna hemma även om vår kultur inte backar det. Jag vet faktiskt inte vilka argument som kan få folk att ta initiativ att inte räkna en risk 750 gånger högre än ”vanlig sjuka” på samma sätt som om risken var lägre.Samtidigt kan man som sagt inte göra mycket mer än stanna hemma om man känner sig hängig. Det här att eventuellt ta test på test och stanna hemma tills en testar negativt (testar man ens på vårdcentralerna längre?) är ju inte hållbart.
En av tio med allvarlig eller "vanlig" Covid? Jag skulle gärna läsa om den stora skillnaden (att det är skillnad har jag sett men SÅ stor). Har du någon källa som går att komma åt?Med tanke på risken för långvariga besvär (som är extremt mycket högre än för vilket virus som helst, typ 1/10 istället för 1/1500 personer har kvarstående besvär ett år senare), så spelar det stor roll.
Med det sagt är det svårt att ”göra något” ändå, men att inte pusha igenom symptom och att lyssna till kroppens behov av vila är saker som vi har makt över att påverka och som ter sig kunna minska risken för eller mildra långcovid.
Om huvudvärken inte går över efter en tablett bör man ju absolut stanna hemma oavsett egentligen, så på det stora hela ingen skillnad.Men med brutal huvudvärk (eller annan sjukdom) är det klokt att stanna hemma även om vår kultur inte backar det. Jag vet faktiskt inte vilka argument som kan få folk att ta initiativ att inte räkna en risk 750 gånger högre än ”vanlig sjuka” på samma sätt som om risken var lägre.
Notera att det jag säger bara är vila (dvs med följdeffekten håll dig undan från folk) om du är sjuk. Jag pratar inte om att ta tester och vara hemma in absurdum. Bara att minimera risker på ett väldigt icke-invasivt sätt.
Fast huvudvärk är ju inte luftburet så det är ju svårt att ställa in viktiga saker där andra förväntar sig att man deltar varje gång man får det..Men med brutal huvudvärk (eller annan sjukdom) är det klokt att stanna hemma även om vår kultur inte backar det. Jag vet faktiskt inte vilka argument som kan få folk att ta initiativ att inte räkna en risk 750 gånger högre än ”vanlig sjuka” på samma sätt som om risken var lägre.
Notera att det jag säger bara är vila (dvs med följdeffekten håll dig undan från folk) om du är sjuk. Jag pratar inte om att ta tester och vara hemma in absurdum. Bara att minimera risker på ett väldigt icke-invasivt sätt.