Vad är det för häst??

Sv: Vad är det för häst??

*kl*

Jag har också hört "bokstavsregeln", där jag jobbade sålde vi en häst till beridna högvakten, han fick byta namn för att hamna på rätt bokstav.

I slutet av 90-talet var det även så hos polisrytteriet. Hade de bokstaven D det året o köpte hästar fick de byta namn till ngt på D.

Så är det fortfarande på polisrytteriet. Jag sålde en häst dit för drygt 2 år sedan. Han skulle ha hetat på X men han passade så otroligt väl i sitt namn så han blev den första som fick behålla sitt egna namn. Hästar inköpta efter honom har fått byta namn.
Jag kan dock inte svara för det senaste ½-året eftersom jag inte varit där sedan i våras.

Den kan ju ha vunnit t ex JSM innan den bev såld dit eler vad vet jag..?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
103
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka