vad är det för fel....?

E

elinsjobergh

Jag håller på att bli galen…
Har en 8mån valp. Problemet började för ca 4v sen. Hon började små rycka i pälsen, skaka på huvudet ofta, och gnaga lite på svansroten.
Efter en vecka ungefär fick jag tid hos vet. Hon hittade ingenting men misstänkte rävskabb (vet ej varför), fick intercepotor (stavas det så?).behandlades i 2v, men det blev inte bättre.
Fick en ny tid och även denna gång hittade dom ingenting. Det enda dom gjorde var att kolla igenom pälsen och öronen.
Har ni något tips på vad det kan vara? Det är ju någonting som irriterar henne, men vad?

Sv: vad är det för fel....?

kanske hunden är allergisk mot någonting.. finns exempel på hundar som är allergiska mot sig själva, aktter, parfymer osv osv.. allt som man själv kan vara allergisk mot..

Jag vet dock inte vad det är för slags hund du har. Men jag vet att våran golden fick i bland på våren och hösten vattenexem, vilket tydligen var ganska vanligt för en golden sa dom på djursjukhuset. Men det syntes verkligen på henne hon blev rödaktig i huden, dock kliade hon sig inte så mycket men när man kliade på henne så var det jätte skönt!!! :)

funderade på det oxå.. Men det känns inte som att det skulle vara det. är nästan lur på att det kan vara nåt med analsäckarna. Ska be en kompis som är haj på det kolla...(är lite känslig mot sådant som luktar.... :o ).

Det är en kelpie. Önskade nästan att hon också skulle ha utslag, då skulle man ju kunna spåra det till någonting..
Men vovvan är hur blank och fin i pälsen, pigg och alert i övrigt...Jätte irriterande...

Jag läste om något liknande häromdagen.. Kan ha varit i en tråd här på buke.
Iaf så handlade det om en hund som hade varit hos veterinär, han konstaterade att det var rävskabb och satte in behandling. Senare upptäckte de att det var allergi.

Du kan ju ringa runt till olika veterinärer och höra, kanske någon har haft ett liknande fall och kan svara på en gång på vad det kan vara.

Har du för högt proteinvärde i fodret ? Symptomen kan tyda på det .

Låter precis som min kompis kelpie som är gräsallergiker. Men naturligtvis kan det vara vad som helst annat. Men ett allergistest kanske.

KickiH skrev:
Har du för högt proteinvärde i fodret ? Symptomen kan tyda på det .

Då undrar jag vad som menas med högt proteinvärde? Anledningen till att jag undrar är den att vår hund också skakar mkt på huvudet, biter mkt på tassarna. Idag fick jag syn på små små utslag på insidan av bakbenen.
Förra hösten fick han rävskabb, en jäkligt lång och jobbig procedur var det. Har även varit hos veterinären för några veckor sen och kollat igenom tassarna efter nånting som kan klia, men tassarna var väldigt fina.
I övrigt är han pigg, alert, väldigt blank i pälsen och helt som vanligt.
Vi hoppas på att få ny tid hos vet nu i helgen! Känns inte bra när något är fel!

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: igbest
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar