Vad är det för fel på mitt gryn?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 792
K

Kat

Min lillsnuffla har problem med andningen. Det låter som hon har någon förträngning i näsan. Snarkar när hon sover uppochner, andas ljudligt om man har henne nära sig.
I övrigt är hon pigg, trind och matglad.

Kan det vara en vanlig förkylning?
Någon annan infektion?
Hon har tidigare haft ett inflammerat sår på tassen som hon har slickat på. Kan infektionen ha satt sig på luftvägarna på grund av det?

Ska jag ta henne till veterinär direkt, eller kan jag avvakta och se om det blir bättre.

greta.jpg

Sv: Vad är det för fel på mitt gryn?

Hur länge har hon mått så? Om det är en längre tid skulle jag åka till veterinären.

Hon är väldigt söt!

En vecka eller möjligen två, skulle jag tro att det är.

Just nu är hon ute och springer, så i övrigt verkar hon frisk. Hon låter konstigt när hon kurrar också, kanske jag skulle tillägga. Men det hänger väl ihop...

Ja, hon är jättesöt. *love*

Ring till en vet och fråga. Men om hon har gått så länge med det ska du nog kolla upp det.

Mina snarkar högljutt, föräldrarnas katt hör man genom hela huset. Men håll koll och ring eventuellt veterinären. Hade det varit en inflammation så bord ehon vara allmänpåverkad, förkylning kan det säkert vara. Hon nyser och/eller hostar inget? Snorig? Kan du ta tempen?

Vacker liten padda förresten.

Nej, hon hostar och nyser inte. Skulle kunna försöka ta tempen, men det är en bestämd liten dam med vassa klor.
Jag kan dock inte tänka mig att hon har feber så som hon flänger omkring. Häromdagen hade hon lagt en mus på trappan igen.

Ska försöka slå en signal iallfall och höra vad de säger, om de har tid att prata såhär innan jul.

vi har samma "problem" med en liten här... eller ja, han är en äldre kattunge. en riktig liten ligist...
han snarkar när han sover (är väl iofs inget problem med det) men han låter även ibland när han andas. det händer oftast när han myser. det låter som någon som har astma eller nåt, men han mår bra för övrigt. vet ju inte ens om detta är ett tecken på att han mår dåligt... kan det vara en annan version på spinn?

Liknande trådar

Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa... 2
Svar
24
· Visningar
24 306
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 490
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Släppte ut katterna som vanligt i morse och dom kutade genast ner till stallet som vanligt, trots att det regnade så ville dom ut...
Svar
3
· Visningar
2 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka