Vad är det för fel på min lägenhet?!?!?!

LillaMy84

Trådstartare
Har tidigare lagt ut en tråd om en lite pisse som i princip flyttat in på min altan... skygg som tusan... men det är nu löst, den har ett hem, kommer dock ändå hit ibland (har slutat gå ut där för att röka så ofta bla därför...)

Men vad händer nu när jag öppnar för att vädra?! Jo då kommer nästa katt... verkar vara lika skygg, men denna ser ut att vara i bra mycket värre skick..(den andra va mest lite spinkig, inte alltför allvarligt men ändå i lite dåligt hull..) kladdig i ögonen och ruggig i pälsen... även denna har halsband, men får ej komma nära den.. trots detta så spatserar den rätt in i lägenheten och vandrar runt och jamar som en tok??

så nu ni kattkunniga.. vad är det för fel på min lägenhet som gör att andras katter dras till den?? vad ska jag göra?? blir ju tokig på detta.. inget emot katterna i sig, utan är mest det att jag ju inte vill att andras katter ska "flytta" in här... sen är jag inte den som kan med att ex spruta vatten eller liknande för att skrämma bort dem (kanske inte ens är rätt sätt att gå tillväga, men det fick jag av den andra kattens ägare, om jag inte ville ha katten här...) inte när de verkar så skygga som de göra iaf....

:confused: :confused: :confused:

Sv: Vad är det för fel på min lägenhet?!?!?!

Ja, lösningen ligger lite i om du uppfattar katterna som i grunden hemlösa / dvs i vilsegångna i dessa fall.
Eller katter som HAR en "ägare" men som söker sig till en bättre matte.

Ser du dem som hemlösingar/vilsegångna så etablera samarbete med ett bra katthem/djurens vänner på hemorten... Detta vare sig du kan tänka dig att ta hand om dem som egna - eller vill låta andra krafter sköta om dem.
Du är deras lokala uppsamlingsfilial "dammsugare" och de får sköta om resten... :smirk:

Det andra fallet är svårare... De känner väl igen lukten av en snäll människa i dig... Det framgår inte har du egen katt? Har du så känner de väl att din katt är snäll den också. Har du inte känner de att det är ett ledig revir.

Det är givetvis rätt och lämpligt att du hjälper dem så gott du kan speciellt om du tror att de är vilsegångna.

Jätteviktigt att du hänger upp lappar på upphittade.

har ingen katt än iallafall... men misstänker att de som bott här innan mig haft det, eftersom det luktade lite katt när jag flyttade in (1:a juni..)

Katten som var på besök i morse fick jag komma nära efter ett par om och men, i lägenheten spatserade den som ingenting, men jag fick till en början inte komma nära.. När jag väl kom åt den märkte jag hur sjukt spinkig den var:( ryggraden stack ut när man klappade, revbenen och höften likaså.. ena ögat var verkligen jättekletigt med nåt gulaktigt gojs var inte lika mycket på det andra men ändå lite.. nös lite då och då och törstig som sjutton....

får ta och sätta upp lite lappar... men frågan är ju om det handlar om vanvård eller har den gått vilse... kan ju säkert finnas nån utmärkt förklaring till varför den såg ut som den gjorde, men vid åsynen såg det inte bra ut alls:crazy:

Det kan inte vara så att den katt som var inne i din lägenhet tillhörde den/de som hade lägenheten tidigare?

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Lägger den här och hoppas att det är ok... Jag har en katt. Den flyttade hit från ett katthem hösten 2012, inte det minsta tam. Och...
2
Svar
30
· Visningar
3 429
Senast: tanten
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 657
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar