Vad är det för fel på min hund?

Narcissa

Trådstartare
Kan någon komma med tankar innan jag oroar ihjäl mig!!?

Min ena hund har varit som vanligt idag men när hon skulle få mat vid halv sju så stod hon liksom lite krum i kroppen och svansen var nere. Hon åt sedan. Men efter det vill hon bara sova och sova och sova. Hon lägger sig ner direkt hon får chansen. Nu har vi precis varit ute och gått och då var hon pigg men flåsade lite. Kissade väldigt många gånger! Bajsade normalt. När vi kom hem och jag skulle fodra hästarna låg hon bara i stallet. Hon brukar gå omkring och ha koll men nu bara ligger hon. Jag tycker även att hon ser lite sned ut när hon går.

Vad kan det vara?

Sv: Vad är det för fel på min hund?

Hmm. Låter inget vidare :(
Har hon feber?
Min första tanke: fästingrelaterat - borrelia?
Alt. ryggproblem - diskbråck som börjat komma?
Nu har du säkert redan tänkt det men jag hade åkt in till vet. så fort som möjligt.

Jag hade också åkt in. Kan vara allt möjligt, men livmoderinflammation känns nära till hands.

Pratade precis med ett djursjukhus och de kunde inte ta emot. Ska ringa nästa nu.
Tog tempen och ingen feber och jag tycker mig höra att det kör i magen. Magknip?

Vilket ringde du? Helsingborg brukar inte neka...

Nu ska jag inte leka nån slags veterinär, men min Loka hade ingen feber vid livmodersinflammation tex. Diskbrock ger ju inte feber...
Vattensvans är ju också ett tänkbart alternativ, men gör ju inte att de kissar mer.

Malmö. De hade en stor operation nu så då fick jag vänta några timmar. Ringde sen Lund och de ansåg de onödigt att åka in eftersom hon inte har feber och de tror att det är magknip. Blir dock en natt med vakande så jag lär ju vara trött imorgon.

Vet du om hon fått i sig något olämpligt?
Jag skulle fortsätta tempa lite då och då för att se om det ändras något. Mer än så vet jag inte, men jag hoppas såklart att hon blir bra snart..

Det är en extremt kräsen dam så jag tror inte hon har fått i sig något men jag har också tänkt på det.

Fy vad jobbigt. Har inga ytterligare råd utan håller bara tummarna för att det bara är lite magknip och att hon är sig själv i morgon bitti.

Magknip? Urinvägsinfektion? Urinsten? Pyo?

det kan ju vara vad som helst egentligen. Jag håller tummarna för att hon tillfrisknar snart!

Tack till alla som svarat och vi får hoppas att det blir bra snart. Annars skulle jag komma in med henne imorgon.

Låter nästan som min gamling som fick livmoderinflammation, samma symtom men hon drack kopiösa mängder oxå

Idag är det bättre vad det verkar. Fortfarande trött och inte helt 100 men äter och verkar gladare. Hoppas att det går åt rätt håll.

Själv är man helt slut efter att ha kollat till henne under natten och sovit illa.

KL

min förra hund hade precis dess symtom.
de hittade inget på prover eller röntgen och ej heller vid en operation. det kom igen och jag kunde inte ens röra henne på ryggen eller sidan eller nånstans hon bara skrek. djursjukhuset skulle skicka hem henne med rådet att hålla koll så hon dricker o äter.
min hund dog pga detta. av smärtorna inte av råden...
jag hade inte väntat.
min hund var fö redan kastrerad tik.

usch så hemskt :(

Gjordes ingen obduktion? Fick ni aldrig reda på vad hon dog av?

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: movi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 345
Senast: Tonto
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
938
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar