Vad är det för fel på hingsthållarna??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare simpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 4 643
Sv: Vad är det för fel på hingsthållarna??

Idag har jag gjort en annan snygg grej! :crazy:

Jag har skickat ut ett skick med info om mina hingstar, kanske 30 st.

Vid lunch idag hade jag 3 missade samtal på mobilen, alla var intresserade av hingstarna.

Den förste berättade dock att hon först provat på mitt hemnummer - men det gick inte till mig. :eek:

Jag har alltså skrivit fel på en siffra. Jag ringde upp det numret direkt och det är en granne till mig som hade det numret.

Han frågade glatt vad det var alla ville som ringde, och om han kanske kunde hjälpa till. Jag mumlade nåt om spermakvalitet på hästar, han skrattade och lovade att hänvisa dem till mitt nummer.

Alla sätt är bra utom de dåliga! ;)

Mailade och frågade om priset på en RP hingst förra säsongen.
De har fortfarande inte svarat ...
(Så det fick bli en annan RP hingst med alla avgifter utsatta! )

Det var ju tur att det var till en trevlig granne nummret gick:)

Fick DVD:n idag, tackar så mkt!!! Många fina hingstar ni har, med intresanta härstammningar, kankse tur att det bara är två som är godkända av ASVH än sålänge, ger mindre beslutsångest....:)

Har varit med om liknande.Ringde hingsthållaren och hade ett trevligt samtal.Lämnade namn osv.och blev lovad en video som fanns klar.Väntar fortfarande,och det är 12 år sedan:crazy:

Hoppas inte att du sitter klistrad vid brevlådan och inte kan lämna den bara ;)..:rofl:
Tänk vad de missar.. Hur mycket frågar hingstägarna om stoet när man ringer förresten?
U

Det var ju tur att det var den där trevliga grannen du hade gett numret till (eller du har kanske bara trevliga grannar?);).
Se! Reklam lönar sig! Och bra kundkontakt. Hoppas att många hingstägare fattar det den här säsongen.
Stoägarna är faktiskt potentiella kunder, och kunde kan ju vara bra för ekonomin. Man har ju läst så många gånger att stoägare gärna kommer tillbaka till samma station om de blir proffsigt bemötta..
U

*knapplån*

Jag var med om en rolig incident idag, där man verkligen inte kan gnälla på servicen! :rofl: Sitter hemma med influensa och har ju då såklart inget bättre för mig än att kolla runt efter blivande pappor till stoets fölis. Kom in på en sida med info om ett par relativt kända hingstar (gissar att jag inte får skriva ut vilka) och skickar iväg ett kontaktformulär att jag är intresserad av att veta priser och villkor för denna säsong.

Eftersom jag är sjuk så har jag stängt av ljudet på mobilen, men döm av min förvåning när jag för en stund sen tittade på den och hade sju (!!) missade samtal från ett för mig okänt nummer + ett meddelande på telefonsvararen. När jag lyssnar av det är det denna hingsthållare som ringt och vill att jag ringer upp honom för mer info! :bow:

Jag hade ärligt talat inte väntat mig att han skulle ringa upp, framför allt inte samma dag! Blir till att ringa honom på måndag!

Ullis

Nä men oj, vad trevligt :). Får se om han klarar hålla sig tills på måndag. ;)
Jag råkade ut för en effektiv hingstägare en gång, skrev aldrig ut mitt telefonnummer, men adress, ihopp om att få ett infoblad. Mannen hade hittat mitt nummer på nummerbyrån. Nu var det många år sedan, och på den tiden hade jag telefonskräck. Tyvärr blev det inte att jag betäckte, men den hingstägaren fick en guldstjärna i hörnan.

Hmm.. ska erkänna att jag faktiskt först nu i februari/mars arbetat bort min telefonskräck...jag söker nämligen jobb, väldigt aggressivt :smirk:
Ulrika

Tack och bock!

Lycka till med abetssökandet!

Ullis- som inte heller gillar att prata i telefon, men det blir bättre och bättre...

Jag fick hem en DVD förra året från en hingstägare och jag hade sett fram emot den med stor förväntan, som tyvärr byttes lika snabbt till besvikelse. :( Visst visades villka hingstar de hade, men det var enbart ridna sekvenser, trist musik och ingen fakta. Jag hade hoppats på filmer med hingstarna visade för hand i skritt och trav och uppställda, inte enbart under ryttare. Det hade även varit trevligt om de berättat lite mer om dem, bruksprov, egna prestationer, kanske några snuttar på avkommor och avkommornas egna resultat om det finns.

Visst hade jag kunnat leta efter fakta själv, men kostar man på sig att göra en DVD kan man väl bjuda på det med istället för trist musik + ge folk en chans att se hingsten utan ryttare. Sverige är långt och hur gärna jag än vill har jag varken tid eller råd att åka runt och inspektera alla hingstar på plats. Nu blev det istället ett par helt andra hingstar än de som kom på DVD:n, en som jag redan för några år hade träffat och en annan som jag sett på film.

Nu vet jag ju inte hur din DVD ser ut och de snuttar jag sett av tyska hingstar på nätet har varit väldigt trevliga, så det är mina egna reflektioner över hur jag vill att en DVD ska vara utformad och ingen kritik mot dig. :D

KL

Jag mailade i torsdags till en hingsthållare då jag upptäckte att en hingst hade olika prisuppgifter på sidan och fick svar inom en timme!

Sen läste jag vidare och såg att man också kunde maila och fråga om rabatter, så jag gjorde det. Har fortfarande inte fått svar om det:(

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag ville betäcka i år. Jag letade hingst och hittade en som jag tyckte skulle passa mitt sto. Jag kan tillägga att...
Svar
13
· Visningar
2 088
Senast: EmblaAsk
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn... 2
Svar
26
· Visningar
8 378
Senast: lilith
·
Avel Hej! Var inte med själv men i stallet som min mammas häst står i föddes i natt ett föl. Själva fölningen gick bra tillslut tack och...
Svar
10
· Visningar
1 570
Senast: Elliona
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 685
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCX

Hund, Katt, Andra Djur