Vad är det för fel på hingsthållarna??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare simpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 4 643
Sv: Vad är det för fel på hingsthållarna??

Man undrar ju ibland varför den där kontakta oss-knappen finns om de ändå inte tänker svara...

Simpan: Förhoppningsvis så kanske en och annan hingstägare här på buke vaknat till av din kritik och kollar sin mail bättre. :idea:

Ja, man får ju hoppas det :angel: kanske jag får svar redan i eftermiddag :banana:

Sorry, hittade nu priserna :-) Visste att jag läst dem på din sida tidigare när jag smygkollat men kunde inte hitta dem idag.

En eloge till alla hingsthållare som har riktiga hemsidor där all info finns, inkl prisuppgift som många tyvärr verkar ha svårt att komma ihåg att lägga ut. Undrar varför så många utelämnar just priset? Det är ju ofta en väldigt viktigt del i valet av hingst.

Och det jag tycker är absolut bäst med mail är att det inte gör något om jag kontaktar folk på en oanständig tid.
Jag tycker alltså att mail är bra, men det kan lätt bli att man skjuter upp att svara.. Fast det borde ju inte gälla om det fanns en möjlighet att tjäna en peng ;)
Dessutom är det skönt om de orkar svara på ens frågor, då känns det som de bryr sig, och kommer att ta väl hand om stoet..
Ulrika

Sorry, hittade nu priserna :-) Visste att jag läst dem på din sida tidigare när jag smygkollat men kunde inte hitta dem idag.

En eloge till alla hingsthållare som har riktiga hemsidor där all info finns, inkl prisuppgift som många tyvärr verkar ha svårt att komma ihåg att lägga ut. Undrar varför så många utelämnar just priset? Det är ju ofta en väldigt viktigt del i valet av hingst.

Tycker det verkar vara mycket inom hästvärden som inte har något fast pris.. Kan vara att det är förhandlingsbart?
Ulrika

Många hingsthållare håller inte bara på med aveln utan även utbildning av andra hästar än endast hingstarna och har möjligtvis inte varken intresset eller tiden att som vi, stoägare, komma mail-boxen var och varannan kväll. Utan det säkraste som jag har erfarit ÄR att ta sig tiden att ringa, det tar endå bara 5 ynka minuter.

I dessa fall är det ju inte frågan om att kolla mailen var och varannan dag, jag förväntar mig inte svar omedelbums utan när de har tid, typ inom en-två veckor. De har haft sedan i augusti på sig att svara, då skickades det första mailet.
Ligger mailen ute i annonsen (och på hemsidan) så räknar man väl med att få mail och kollar oftare än en gång i halvåret?? Annars tycker jag inte att mailadressen ska finnas som alternativ i annonsen.

Jag håller med dig ! Jag har själv mailat några hingsthållare inom rasen och inte fått svar :confused:

Man tycker ju att man som ägare till en annonserad avelshingst ska vara intresserad att få ston till betäckning !

Visst jag VET att man har mycket att göra som hingsthållare ,uppfödare :angel: Är i den branschen själv! Men nog har man tid att svara på mail :confused:

Om inte annat så kan man svara så kort som möjligt på frågorna och sen be personen i fråga att ringa upp en eller be att dom mailar sitt eget nummer ! Så kan man ju ringa när man har tid att svara på frågor;)

Tesora (älskar P.R.E)

Ja, det är ju inte några romaner man ber om direkt utan de mest viktiga basuppgifterna, kan inte ta mer än fem minuter att svara på. Sedan är det självklart telefonkontakt om det blir vidare "affärer".

Tänkte lite mer på det som annalisa skrev ang att hingsthållarna är upptagna människor som ofta har andra hästar än hingstarna att ta hand om och rida. Måste då genast ställa en retorisk fråga- vem har inte det...??
Jag är sällan "ledig" förrän vid 23-tiden, då är stallet klart för kvällen och tid finns för annat, jag skulle vilja se den hingsthållare som glatt svarar på frågor på telefon den tiden på dygnet :o

Jag har precis slutat att prata med en stoägare :angel:
Men det är nog inte många som man kan ringa vid den här tiden :rofl:
Annars är det mobilen som gäller under jobbet :idea:

tesora(älskar P.R.E)

Vilken perfekt hingsthållare :D :bow: ;)

Själv ska jag ut i stallet och fodra för natten... lååånga dagar här.

mina fick vid elva tiden i kväll :angel: Men låånga jobbe pass har man ! Men vad gör man inte för sina älsklingar :love:

Krama hästarna godnatt ordentligt nu ;)

Tesora(älskar P.R.E)

Men även om det finns mail address så anser nog många av dem att man bör ringa om man är seriös, man får med så mkt i ett samtal man inte får med i ett mail.Men ja, klantigt att sätta ut mail.
Kan vara så att datorn, internet, mailen inte fungerar eller att hingsthållren råkat radera ditt mail eller att de helt enkelt har så fullt upp att de inte hinner svara så fort.

Om man anses oseriös för att man använder den mailadress som finns angiven i annonsen, så är nog hingsthållaren betydligt mer oseriös som sätter ut en men inte bryr sig om att svara på de mail som kommer. :angel:

Jag förstår din tankegång precis...
Speciellt som jag är "nattmänniska" och därav (nu när jag e arbetslös) sover halva dagarna och den andra halvan säger *poff* ... Och så blir det natt och man är vaken och pigg och man letar info... Självklart åker ju då ett mail iväg istället för att man ringer... Alternativt att jag faktiskt (vad gäller annonser iaf) skickar sms... För har man mobilen på så säger den iaf (förhoppningsvis) bara *pip* och det vaknar folk inte av. Och de kan ringa tillbaka när de har tid.

Eller så ringer man helt enkelt !

Får man inte svar på mail så brukar folk iallafall svara i telefon.

(jag blir lite trotsig och tycker vad är det för fel på folk som inte kan ta upp telefon och RINGA!)
Jag håller till viss del med dig men om man inte svarar på mail så ska man inte heller använda sig av mail som kontaktmöjlighet.

För egen del (nu gäller detta inte bara inom häst) så är det t.ex mycket tidsbesparande att maila folk och företag som erbjuder sina tjänster än att ringa dem. I mail kan man dessutom lätt spalta upp frågor och svar på ett smidigt sätt samt att man skicka mail vilken tid som helst på dygnet och till flera mottagare i ett och samma. Tid är pengar!

Ska jag köpa en vara och mailar ett företag och inte får något svar så går jag helt enkelt vidare till nästa. Likadant har jag tidigare gjort vad gäller hingstval. Hingsthållare som inte ringt tillbaka/skickat katalog/besvarat mail anser jag inte ägna sig åt en proffesionell verksamhet och ska då inte heller tilldelas fördelar i form av inkomst från mitt håll.

Jag sökte hingst förra säsongen, och började att ringa de som hade hingsten jag ville ha, de bad mig maila adress, så skulle de skicka en dvd, det kom aldrig någon. Jag mailade två ggr till för att kolla om mailet kommit fram, men de svarade aldrig. Långt tag senare dök det upp en dvd, från dem, men utan nagot följebrev, bara ett inbetalningskort för dvd, som dessutom innehöll MUSIK, ingen hingst. Jag befann mig då i USA, så jag mailade dem igen om detta, och jag har inte hört ifrån dem ännu. Behöver jag påpeka att jag tog en annan hingst?;) Detta är halvblod

Har varit med om liknande.Ringde hingsthållaren och hade ett trevligt samtal.Lämnade namn osv.och blev lovad en video som fanns klar.Väntar fortfarande,och det är 12 år sedan:crazy:

:crazy: Ja,och jag skrev och undrade vart den tog vägen efter några månader,inget svar :( .I dag är hingsten död.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag ville betäcka i år. Jag letade hingst och hittade en som jag tyckte skulle passa mitt sto. Jag kan tillägga att...
Svar
13
· Visningar
2 088
Senast: EmblaAsk
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn... 2
Svar
26
· Visningar
8 378
Senast: lilith
·
Avel Hej! Var inte med själv men i stallet som min mammas häst står i föddes i natt ett föl. Själva fölningen gick bra tillslut tack och...
Svar
10
· Visningar
1 570
Senast: Elliona
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 685
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka