vad är de för fel på hans päls???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare catta_84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 644
C

catta_84

jag har klippt min häst 2 gånger i vinter... han är klipp så de ser ut som han har typ täcke på sig... de var länge sen jag klippte honom för andra gången.. tror de var i slutet på januari... varför har de inte växt ut nån ny päls???? han ser hel skum ut... de har bara växt ut tunna pälsstrån som står rätt ut... svårt å förklara... han ser ut som en jätte tunnhårig igelkott:crazy: :crazy: varför???? har han brist på nått i kroppen???? HJÄLP!!!

Sv: vad är de för fel på hans päls???

Det låter som om han fått svinpäls, det är vanligt och kommer oftare om man klipper sent.
Däremot tror jag inte att du behöver bekymra dig vad beträffar nya pälsen, den kommer men är antagligen lite sen vilket också är vanligt när man klipper.

Sv: vad är de för fel på hans päls???

ok.. jag har aldrig haft de på nån av mina kusar förrut... men slutet av januari, är de sent å klippa då??? fast de kanske de e.... vad bra att de växer ut sen då.. han ser ju så ful ut nu...:(

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 517
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 100
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 376
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka