Vad är coolt för en 10-åring?

tott

Trådstartare
Mitt gudbarn fyller 10 och enligt hans mamma så gillar han coola saker. Vad är coolt?

Sv: Vad är coolt för en 10-åring?

Haha vilken beskrivning va :D gillar bara coola saker. Hmm.. Inte så mkt rosa och gull gull med andra ord. Tänker att spel. Dataspel alltså anses coolt men bäst att du frågar nån som är insatt i det.

Annars, med risk för att vara helt och cykla i skogen, måleri plus stativ. Iaf tycker jag att det är coolt med konstnärer :).

Musik. Cool beror nog på vad dom lyssnas på i hans gäng. Så svårt att köpa till nån annan.

Ridlektion! Hur coolt är inte det då! Säkert inte så mkt när jag tänker efter.

Men en sak allt kan vara coolt beror på hur man ser på saken :laugh:

11-åriga brorsan blir jätteglad över allt som går fort alt. flyger och som är radiostyrt. ;) Både bil och helikopter har varit riktiga höjdarpresenter (och så kommer han bort lite från datorn också :D )

Ingen aning, Beyblade var coolt för något år sedan, för 8-11? år (vilket kan betyda att det är jätteute nu) http://sv.wikipedia.org/wiki/Beyblade

Skateboards är väl alltid coola?

(Själv tycker jag böcker är coolast av allt, men har en otäck känsla av att random 11 åring inte tycker detsamma)

Riktiga, coola, seriealbum om du bor i storstad.

Senast ändrad:

Helt omöjligt att avgöra vad han anser är coolt... Hade mamma inget mer att ge som förslag?
Sportar killen? Presentkort på en sportbutik kan gå hem i sådana fall, det har varit en standard present till dotterns killkompisar de senaste åren.

Jag skulle be om ett förtydligande, det kan variera så väldigt vad barn anser coolt. ;)

ja, och det är ju också ganska ofta lokalt mellan skolorna vad som är inne och inte.

Min, enda, riktigt lyckade present till kusinen (nu 16 år) var när han fyllde 12 och fick en svart t-shirt med en rödgrul eldsprutande drake. Den bar han typ ett år i sträck. Fast det var ju ett par år sedan nu - såååå 2008.... ;P

Funderade på att köpa en t-shirt med dödskallar på eller nåt sånt. Kan det funka?

Döskallar verkar vara rätt så ute här. Men det är säkert lokala variationer på den saken.

Här är det grejer med märket Neff som gäller, t-shirts, kepsar och klistermärken är populärt. :)

Mitt gudbarn fyller 10 och enligt hans mamma så gillar han coola saker. Vad är coolt?

Kollegans 10-åring fick precis en ny speldator+tangentbord+mus för 18 000 kr och det var tydligen väldigt cooooolt.

Det är nog olika från person till person eller kanske från kompisgäng till kompisgäng. Har han något särskilt han gillar - typ utövar någon sport eller spelar något spel eller så?

Min son är 10 år och han gillar spel av olika slag (särskilt minecraft och GTA), allt som som har med trick-sparkcyklar att göra och så hockeygrejer (han spelar hockey).

edit: angående kläder så verkar hoodies av olika slag vara inne, sidoväskor istället för ryggsäck och saker av märkena DC och Converse.

Senast ändrad:

Hur kan man förslå ett spel med 18 års gräns till en 10 åring? GTA är ett sånt spel jag aldrig skulle tillåta mina barn att spela... Men visst, coolt tyckte även min son att det var tills jag förklarade varför jag ansåg att det inte var särskilt coolt med våld, skjuta ihjäl människor och gå på bordell...

Hur kan man förslå ett spel med 18 års gräns till en 10 åring? GTA är ett sånt spel jag aldrig skulle tillåta mina barn att spela... Men visst, coolt tyckte även min son att det var tills jag förklarade varför jag ansåg att det inte var särskilt coolt med våld, skjuta ihjäl människor och gå på bordell...

Var har jag föreslagit det? Eftersom det efterfrågades vad 10-åringar tycker är coolt så skrev jag vad min son gillar. Ingenstans föreslog jag vad TS ska eller borde köpa.

Vad gäller GTA så gillar tydligen också alla andra i hans kompiskrets och flera andra 10-11-åringar i den här kommunen (om man lyssnar runt) sådana spel. Jag var själv emot det spelet (och andra våldsspel så som Battlefield, Call of duty m.fl.) förut men det blir liksom lite svårt att stå emot när de får spela hos kompisar och när det t o m går att spela på nätet.

Min son förstår som tur är att det bara är ett spel och inte på riktigt. Det kanske din inte gör, vad vet jag. :meh:

kl

Coolt eller inte, men det blev några figurer ut Legos senaste som kom till den lokala leksaksaffären för ca en vecka sedan. Födelsedagsbarnet önskade Lego (nån viss serie) till julklapp, så jag antar att de här grejerna också duger.

På riktigt? Nä det tror jag inte ;). Inte när man som vuxen har köpt lotten.

Fast kan hålla med om att det kanske inte är så uppskaddad att få. Fick varje jul trisslotter när jag var liten. Ibland vann men oftast inte.

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 108
Senast: EZMK
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Elo
·
Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
547
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama