Jag har pratat med en som jobbat med Akribori och enligt hen så var Akribori helt galen. Vissa hingstvisningar när han hade dåliga dagar så fick dom tydligen visa honom för hand för det gick inte att sätta sig på hästen... Kul att höra när man precis köpt sig en avkomma och lite skrämmande att dom kan ge en sådan hingst 10 10 i ridbarhet!!Han såldes väl för att han var mer värd som tävlingshäst än som avelshingst? Såldes till en junior eller Young rider, vill jag minnas, så han måtte ju vara rätt snäll. Det i sig är ju inte så konstigt, Flyinge behövde väl pengar, och för de flesta hingstar är ju avelskarriären slut när de är 9-10 år, om inte förr, då har det kommit nya unghingstar som är hetare och som stoägarna väljer istället.
Jag har träffat på två förutom min egen och dom var lite knäppa och hade tveksam hållbarhet.. Återkommande problem med låga hältor.
Min Akriboriavkomma var jätte trevlig när han mådde bra, den roligaste hästen jag någonsin suttit på, inte världens bästa gångarter men en arbetsmoral utan dess lika. Tyvärr så hade han fel typ överallt så han fick somna in redan när han var 9 år.