Vad är 5,9 för storlek på Horseware? Bråttom!

Harbor

Trådstartare
Oj, jag impulsköpte ett Rambo netcooler för halva priset direkt från en irländsk häst nätbutik. Trodde att storlek 5,9 motsvarar ungefär 130. Men sen EFTER att jag klickat in och skickat iväg blev jag osäker och fattade inte måttabellen mer. Borde snabbt nu skicka en ändring om det är fel. Så, vet nån vad 5,9 är för storlek?

Sv: Vad är 5,9 för storlek på Horseware? Bråttom!

Oj då. Återstår då att fundera på om just detta täcke är för litet eller extra stort i modellen. Mejlar till försäljaren.

Nu smiter jag in här och ställer lite frågor direkt till dig ;) Är det betydligt billigare att beställa från ex. Irland (jag har noll erfarenhet av att köpa hästgrejer från utlandet)? Hur mycket kommer tullen ligga på? :)

Aha, för jag råkade ut för det när jag beställde hårvårdsprodukter från England senast jag beställde. Men super om det inte är det :)

mja fast inte så stora tycker inte jag. Min häst drar 135 i täcke och hon har 130 i HW hon skulle inte kunna ha 125 ens i HW

*delvis KL*

Det som skiljer 125 och 130 är ffa rygglängden och djupet. Skiljer lite i bogen med, men stora skillnaden i rygglängden.

Min som är en 130 cm måste ha 130 i HW för att rygglängden ska räcka, men det blir då aningens stort i bogen. 125 i HW sitter bra i bogen men blir för kort i ryggen.

Så är det en netcooler kanske 'felklicket' inte gör så jättemycket - det beror på vad hästen är för storlek annars? Är den en 135:a kommer 125 bli för litet skulle jag tro (även om Rambo är större i storlekarna än Amigo), men är hästen en 130:a så kan det gå ändå.

Gamla bilder, han var mindre då, men skillnaden mellan 125 och 130 i HW Amigo lite. Det marinblå är 125, det 'turkosgröna' är 130:

lillentckesprovning2.jpg

lillentckesprovning8.jpg

lillentckesprovning1.jpg

lillentckesprovning4.jpg

lillentckesprovning3.jpg

Men i ofodrade täcken, så som Net cooler, har också ett var jag tvungen att gå ner en storlek. Min ponny är en lång, grov connemara på 146 cm och har 130 (6.0) i alla fodrade Amigotäcken (Rambo funkar definitivt inte på honom), även i skaltäcken. Har 135 på övriga. I svettäcken och liknande rekommenderade de att gå ner en storlek, vilket jag gjorde och det passar utmärkt! Jag upplever de inte kortare än 6.0. Har iof bara ett i 5.9 och det upplever jag ännu större i storlekarna.

Nu smiter jag in här och ställer lite frågor direkt till dig ;) Är det betydligt billigare att beställa från ex. Irland (jag har noll erfarenhet av att köpa hästgrejer från utlandet)? Hur mycket kommer tullen ligga på? :)

Man får väl inte sätta in länkar hit på inköpsställen men googla på the equinewarehouse......

Tull borde inte gå inom EU. Har beställt från USA också och därifrån är det tullfritt upptill 150 euro. Dock kommer momsen till.
Beställde från England en race safe väst som var 100 euro billigare därifrån än här. (vi bor i Finland) Kom snabbt och direkt till posten utan tull och moms.

Mejlade iallafall till Equine ware house och de sa att jag får skicka tillbaka det om det inte passar. Nå, till det priset lönar det sig nästan att försöka sälja det vidare istället.
De har postat det redan idag. Jag återkommer när jag fått det.

Åh, tack så mycket!

Någon som vet hur stort 7'3 är?

Åh, tack så mycket!

Någon som vet hur stort 7'3 är?

Lathund:

4'6" = 90 cm
4'9" = 95 cm
5'0" = 105 cm
5'3" = 115 cm
5'6" = 120 cm
5'9" = 125 cm
6'0" = (130-)135 cm
6'3" = 140 (-145) cm
6'6" = 150 cm
6´9" = 155 cm
7'0 = 160 cm
7'3 = 165 cm
7'6 = 170 cm

Horseweare täcken är stora i stolreken.
Mvh
pudlan

det kan du inte påstå, för det skiljer sig en hel del mellan de olika kollektionerna, amigo, rhino och rambo.

rhino upplever jag som trängre i storlekarna, medans amigo helt normala. rent generellt tycker jag inte Horseware är särskilt stora i storlekarna - de är välanpassade och right on the mark snarare så som jag erfarit....
jämför med Hansbo event, där storlekarna är mega stora som jag upplever det.....

*kl*
Så även om en häst är en "klockren" 6,3 i annat Rambo-täcke skulle man ändå behöva gå ner till 6,0 i coolertäckena?
(det låter så litet! :D är van att få gå upp till 145 om det inte finns mellanstorlekar..)

Liten varning om någon tänker importera täcke: det är inte samma storlekssystem världen över. Och man mäter olika.

Man får väl inte sätta in länkar hit på inköpsställen men googla på the equinewarehouse......

Tull borde inte gå inom EU. Har beställt från USA också och därifrån är det tullfritt upptill 150 euro. Dock kommer momsen till.
Beställde från England en race safe väst som var 100 euro billigare därifrån än här. (vi bor i Finland) Kom snabbt och direkt till posten utan tull och moms.

Mejlade iallafall till Equine ware house och de sa att jag får skicka tillbaka det om det inte passar. Nå, till det priset lönar det sig nästan att försöka sälja det vidare istället.
De har postat det redan idag. Jag återkommer när jag fått det.

Den sidan verkade ju inte såvärst billig, möjligen på rea eller vissa grejer?
Lite konstigt, man tycker ju det borde vara billigast på Irland! :p

Kanske inte i övrigt men mitt täcke var på 50%. Så hade det väl nåt Rambo vintertäcke för en billig peng också. Men kanske inte de normalprissatta. Kollade inte så noga.

Liknande trådar

M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig... 2
Svar
26
· Visningar
3 880
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka