Vad använder ni?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Vet inte helt säkert på om denna tråd ska ligga här. Men eftersom det är hundfolket jag vill fråga så lägger jag den här! Annars är det bara att säga till!

Jag undrar några saker, som jag själv haft lite "problem med". Och ni får gärna svara utifrån egna erfarenheter!
Vad har ni för mobil? Jag har svårt för att hitta en som inte blir fuktskadad efter en långrunda i regnet och liknande. Men hoppas att min nya ska hålla.
Kan ni ha långa naglar? Hur isåfall, något extra på eller tips? För mina knäcks direkt, får antingen ha byggda naglar eller inga alls. Ska testa Trind men funkar inte det så får jag väll ha korta, för jag vill inte ge 700kr i månaden på naglarna haha!
Vad har ni för skor vid hundträning på vintrarna? Gympaskor är för kalla, och vinterkängor är för klumpiga (enligt mig). Så finns det typ några fodrade gympaskor? Några tips på vad ni har? För mina vinterkängor kan jag t.ex inte springa speciellt bra i osv. (vilket behövs vid t.ex agility).
Har också tänkt köpa sådana hundträningsbyxor, om ni förstår vilka jag menar. Men undrar om jag kommer att gilla dem. Jeans kan jag inte ha om de inte är jättetighta, men kan ha t.ex vanliga mjukisbyxor. De sitter ju inte riktigt som varken jeans eller joggingbyxor så vad tycker ni? Sköna eller inte?

Jag behöver inte veta vart ni köpt det, utan mer vad ni har för saker och vad ni kan ge för tips!

Sen tänkte jag fråga en snabb fråga till. Min hund sitter, under tiden jag är i skolan, i ett hundstall. Och p.g hennes allergi så vill jag raka henne (hon kliar sig mindre då så kan gå på lägre dos medicin). Men de har bara väldigt lite golvvärme därinne och ingen annan. Så det blir rätt kallt där inne. Så kan man då ha t.ex en värmefilt inne hos henne? Hon biter inte på t.ex sladdar och biter inte sönder saker. Och på golvet har hon mattor, och just nu har hon flertalet filtar och sådant i hennes bädd. Men tänker att när det är som kyligast kanske hon behöver mer hjälp att hålla värmen? Vågar kanske mig på en värmebädd men efter att BoT "tog" tillbaka sina är jag lite tveksam. Plus att en värmefilt är billigare för en sådan stor hund haha :) Några tips på andra saker man kan göra för att hon ska hålla värmen? Kommer ju ha täcke och sådant på henne under rundorna men jag menar i boxen nu.

kolla sonys xperia Z serie. Dom senare modellerna är ju vattentäta nog att dusha och bada med. =) annars som migo säger skaffa ett otterbox fodral ingen utmanre vad jag vet mot otterbox =)

Jag har en iPhone 5c. Tål tydligen att tappas utan att gå sönder. Hade en 4s innan och den klarade varken temperaturer under 10 grander eller att tappas.

Inga långa naglar här.

Skor beror på väder. Är det blött blir det kängor, är det torrt blir det gympadojjor (Salomon) med raggsockor i.

Jag har ett par Haglöfsbrallor som är helt otroligt sköna. Stretchpartier i rumpa och knän gör att man blir väldigt rörlig, men de är tillräckligt tjocka för att stå emot taggbuskar. Har haft mina i 4-5 år och de kommer nog hålla lika länge till, minst. Då används de i princip dagligen! Med ett par långkallingar under så funkar de i ganska kylig temperatur, men fryslort som jag är blir det thermobyxor när det blir riktigt kallt.

Jag hade slängt åt henne en biabädd och en filt, ev med räddningsfiltmaterial under. Är det väldigt kallt så sätt täcke på. Hade aldrig vågat använda elprylar till hunden, hur välartad den än är.

Jag har Samsung galaxy S5. Den är vattentålig och klarar 30 minuter på en meters djup.

Mina naglar kan växa sig riktigt långa om jag inte håller efter. Stenhårda och hållbara, sjukt jobbigt att komma ihåg att klippa dem.

Haglöfs/lundhags/fjällräven har alla sådana byxor du efterfrågar. Det är bara att prova vilka du gillar bäst.

Naglar är det aldrig tal om här, totalt opraktiskt.

På fötterna har jag antingen rejäla goretexkängor eller muckboots.

De dyra haglöfsbyxorna är bara att prova. Jag tycker de är ok men absolut inte så bra som priset antyder.

Elfilt till oövervakad hund? Absolut inte!

Skor: Vanliga Reebok med goretex.

Du ska inte ha elektrisk filt till hunden. Det är så lätt att saker o ting går sönder o ger elektrisk stöt eller värre. Jag hade satsat på att klä in ett stort liggunderlag med t ex fleece eller liknande o sen haft sovsäckstäcke o filtar som hon kan bädda ner sig i. Tycker jag har hört nånstans att värmen i hundhus inte får understiga 15 grader.

Jag hade satt upp en värmelampa till hunden, om den behöver värme inomhus. Då kan den själv välja on den vill ligga direkt under, en bit bort eller vad som nu passar den.

Vad menar du med "väldigt lite golvvärme och inget annat"? Har man rätt dimensionerat, installerat och servat golvvärmesystem finns det väl ingen anledning att ha någon annan form av tillskottsvärme, däremot kan man förstås ha en låg temperatur inställd. Men om man täcker väldigt stor del av golvet med fällar, hundkorgar och liknande isolerar man förstås bort en del av värmen. Vilken temperatur håller man i hundstallet?

Jag har två telefoner, iPhone 4s och 5s. Båda har skal från lifeproof. Tål i princip allt. Har badat och tagit undervattensbilder med dem. ;)

Med vattentäta kläder blir inte telefonen fuktskadad :)

Älskar mina haglöfsbyxor, har kängor på vintern men varvar ev med vandringsskor i år. Springer i vanliga löpskor (som jag gått i hela året). Agility kör vi inne under vintern så där har jag gymskorna.

Jag har väldigt tåliga naglar så långa hade nog inte varit några problem mtp hundlivet men pga mitt jobb (och mina preferenser) är de bara några mm.

Bor i mina Chevalierbyxor :love:
Finns inget skönare så här års och funkar långt in på vintern med ett par långfillingar under.

Skor har jag ett par grizlykängor samt Julas billiga (129:-) och de är riktigt bra.

Jag har för mig att hunden är kvalsterallergisk? Då är det ju inte så bra med en massa filtar. Bättre med EN filt då som man kan tvätta ofta, och någon galonbädd så det blir mjukt men inte drar åt sig mer kvalster.

Okay, för alla svaren. Kanske ska lägga i ett gammalt täcke? Så kan hon ju hålla värmen lite bättre iallafall.
Om jag går in där nu, så måste jag ha en väldigt tjock tröja (typ en fleecetröja och långärmad under) för att inte frysa. Så om jag rakar henne tror jag att hon kan frysa lite. Hon kommer att ha mattor på golvet så det är inga problem. Tror inte det är speciellt bra isolerat, men det borde ju uppfylla kraven då det ändå är en skola.
Jag tvättar filtarna ca en gång i månaden och bädden torkar jag då även av med en fuktig trasa. Och jag ryster allt 1-2ggr i veckan. Så kvalsterna har inget roligt liv.

Men jag ska nog införskaffa ett par sådana byxor då? Ska se om jag kan hitta ett par sköna som inte kostar en förmögenhet :)

Jag har ett par byxor från fritidsfabriken. Grymt sköna med stretchpanel och mycket skönare enligt mig än haglöfs betydligt dyrare. Skor har jag lite olika. Mobil har jag Samsung S4. Den är ny för mig så kanske ska köpa ett sånt där skal. Kan ngn inboxa mig var man kan köpa sådana? Skulle också köra på fårskinnspläd faktiskt!

Liknande trådar

Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 705
Senast: DizAngel
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 549
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Jag behöver lite idéer när det gäller att aktivera vår hund. Vi har flyttat till Spanien för några månader sedan och för en vecka sedan...
Svar
15
· Visningar
1 359
Senast: IdaV
·
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 400
Senast: Satis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka