Vad är nu detta? Falskt larm?

Lupin

Trådstartare
Blir inte klok på det här...väntar på mensen och trodde den kom i lördags. Men allt som kom var en ca 5-krona stor blodfläck och sen inget mer sedan dess. Och om det var mensen, så var förra perioden endast 24 dagar lång. Jag har iofs korta perioder normalt, men de brukar vara 25-26 dagar långa. 24 dagar hade varit ovanligt kort, men det har hänt enstaka gånger iofs.

Min senaste riktiga mens började den 2/1 och varade 4-5 dagar (som vanligt). Vi hade samlag med kondom den 13/1 och sen bestämde vi att det var dags att starta bebisverkstaden, så vi "slängde" kondomerna och hade första oskyddade samlaget den 19/1 och har i stort sett väntat på mensen sedan dess, eller rättare sagt väntat på nästa ÄL (i februar)!

I lördags när jag fick min femkronestora blödning hade jag som mensvärk den dagen. Sen inget mer. I natt hade jag viss mensvärk från och till, tillräckligt för att väcka mig ett par gånger. Men inget nu. Däremot har jag varit väldigt frusen på kvällar och nätter de senaste 4-6 dagarna. Och brösten har börjat värka/ömma i körtlarna och har även blivit fylligare de senaste 2-3 dagarna. Idag ömmar brösten ganska mycket. Är inte lika sugen på kaffe heller, i vanliga fall kan jag bälga i mig ganska mycket, men nu är jag mer sugen på vatten.

Till saken hör att jag tror vi haft nån slags tekniskt missöde för ett par månader sedan och att jag hade ett väldigt tidigt missfall i början av december. Efter den blödningen hade jag ingen ÄL den "perioden" (runt jul). Men jag hade ÄL nu i januari. Men vi använde ju kondom vid den här ÄL! Sambon har iofs lite långa naglar och allt kan ju hända.

Eller, kan jag ha haft en ÄL till, efter den första? Så att vi lyckades träffa ÄL nr 2? Och att blödningen i lördags i så fall var en nidationsblödning?

Jag blir inte klok på det här. Och det är väl alldeles för tidigt att ta ett gravtest dessutom? Jag menar, ifall jag haft en extra ÄL och är gravid, så är det väl så pass tidigt att det är för tidigt?
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Eftersom ägglossningen brukar vara ungefär mellan 2 menstruationer, så tycker jag det låter som att ni prickat in senaste ägglossningen ganska precis iom att ni körde igång med bebistillverkandet :)
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Gör ett test för att vara riktigt säker! Vill ni ha barn så håll tummarna för det! Annars håll tummarna åt andra hållet! :cool:
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Jag har haft fullt sjå med att göra rent och installera det bättre begagnade akvariet vi köpte igår, så jag har haft tankarna på annat håll. Men ingen mens i sikte än så länge i alla fall. Det har "dragit" ömsom till höger och ömsom till vänster idag, skumt. Jaja, jag väntar väl nån dag innan jag testar. Å andra sidan brukar mensen komma så fort man kissat på en pinne haha. :D
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Jodå, jag ska göra ett test ifall inte mensen kommer självmant. Fast det är väl egentligen alldeles för tidigt än så länge?

Kanske bäst att förtydliga iom du inte läst allt: vi har precis startat den sk "syskonverkstaden", men om jag blivit gravid redan nu så har jag i princip lyckats bli det nästan innan vi bestämde oss att tjuvstarta. :D Hade tänkt vänta några månader till egentligen, men kände inte för att vänta längre.

Om jag har lyckats bli gravid så här på stört, så undrar jag om inte sambon har missilsperma, som varit ända uppe och hämtat ett ägg på egen hand och ruvat fram det till mognad. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Om jag har lyckats bli gravid så här på stört, så undrar jag om inte sambon har missilsperma, som varit ända uppe och hämtat ett ägg på egen hand och ruvat fram det till mognad. :D

Du hade mens 2-3-4-5/1 = ägglossning runt 18-19:e/1 (när bebistillverkningen inleddes) om du inte har en väldigt udda cykel :p
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Du hade mens 2-3-4-5/1 = ägglossning runt 18-19:e/1 (när bebistillverkningen inleddes) om du inte har en väldigt udda cykel :p

Hur kan du få till det?

Jag har lika lång cykel som Lupin, dvs runt 25 dgr & hade dessutom osså min första mensdag 2 januari. Vilket sammanträffande. :D
Jag hade min ägglossning 14 januari. Känner i princip jämt när jag har den...
Med den cykeln bör han normalt ha ägglossning 16 januari med en lutelfas på 14 dgr, vilket är mest normalt.

Men hoppas det tagit sig Lupin. :bump:
Inte helt omöjligt ju, sperimer lever ju upp till 5 dygn och hade ni oskyddat sex 19 januari, så ja... ;)
Du bör ju ska kunna testa dig nu & se om du är gravid eller ej. Men det KAN ju även vara för tidigt.

Håller tummarna. :bump:
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Haha...kom på nu att jag tänkte lite fel...tänkte att ni hade sex 16 och du ägglossning 19.e. Men det var ju tvärtom. ;)

Men man vet ju aldrig ändå....
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Du hade mens 2-3-4-5/1 = ägglossning runt 18-19:e/1 (när bebistillverkningen inleddes) om du inte har en väldigt udda cykel :p

Nja, eftersom mina cykler är korta, så har jag oftast ÄL runt dag 10-12, dvs ca den 11-13/1. ÄL har man för det mesta ca 14 dagar före nästa mens. Men udda vet jag inte om det är. :angel:

Däremot så kom mensen igår kväll, så det var nog bara den som spelade mig ett spratt i lördags morse. :D För om jag skulle varit gravid så skulle antingen kondomen varit sönder eller så skulle jag haft en andra ÄL när vi var oskyddade första gången och det är väl ändå väldigt ovanligt?

Känns skönt att mensen kom som den skulle (dvs cykeln blev 26 dagar lång). Nu ska vi bara pricka in nästa ÄL! :banana:
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Hur kan du få till det?

Jag har lika lång cykel som Lupin, dvs runt 25 dgr & hade dessutom osså min första mensdag 2 januari. Vilket sammanträffande. :D
Jag hade min ägglossning 14 januari. Känner i princip jämt när jag har den...
Med den cykeln bör han normalt ha ägglossning 16 januari med en lutelfas på 14 dgr, vilket är mest normalt.

Men hoppas det tagit sig Lupin. :bump:
Inte helt omöjligt ju, sperimer lever ju upp till 5 dygn och hade ni oskyddat sex 19 januari, så ja... ;)
Du bör ju ska kunna testa dig nu & se om du är gravid eller ej. Men det KAN ju även vara för tidigt.

Håller tummarna. :bump:

Kul att vi har mens samtidigt och lika långa cykler! Då måste vi ju jämföra våra nästa ÄL. :D Jag har oftast ÄL ca dag 10-12, med någon liten variation och jag känner oftast också den. Plus att jag har väldigt tydligt sekret.

Vi ska försöka få till en lillasyster den här gången, men självklart blir vi lika glada för en lillebror. :)´

Sambon har i alla fall bra laddningar, det syns i kondomerna. Här pratar vi inte om att fylla den lilla tutten längst ner...snarare 1/4 (minst) av hela kondomen. Inte konstigt han blir så trött efteråt. :D
 
Sv: Vad är nu detta? Falskt larm?

Oavsett om du är gravid eller ni får fortsätta med tillverkningen så håller jag tummarna och önskar lycka till! :)

/Timsetim
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 901
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 779
Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 775
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp