Vackra höstarrangemang!

MiniLi

Trådstartare
Sitter och bläddrar i en trädgårdstidning och blev genast så sugen på att göra egna fina arrangemang i höstens färger!

Har du skapat något höstigt?
Släng in en bild och beskrivning - dela med dig av det vackra :laugh:

Sv: Vackra höstarrangemang!

Varken avancerat eller särskilt vackert, men höstigt i alla fall! :D

hst.jpg

En glasvas från Ikea som jag fyllt med vackra rönnbär (klippt loss klasarna och försökt dölja de små kvistar som ändå blir kvar) och stoppat ner två ljus i. Framför ligger tre stycken dekorationspumpor som jag fått av svärmor.

Har ett liknande arrangemang i köket, där varierar rönnbären i färg dock från eldigt orange till rött. Ett klotljus i det arrangemanget. :)

Det var ju jättefint!!
Rönnbärgrejen var ju jättesmart! Kanske man kan ha i lite grankvistar också *funderar*
Vill inte ut och handla i dagsläget (höggravid) men rönnbär finns ju i träden utanför, likaså granar...
Dekorationspumpor är så fina, synd att jag inte tänkte på att köpa sådana på jobbet i går när jag var ute och gjorde min sista shoppingtur.

Ska pyssla lite i morgon, då kommer det bilder!

Ååh, vill också se! Hjälpte svärmor i helgen att pynta blomlådor och amplar med enris - enkelt med mysigt. Längar inte alls till nästa höst när jag har ett eget hus att pynta :angel:

Tack, både du och line_n!
Rönnbär är ju så himla enkelt, bara kliva utanför dörren och hämta. :D Har lite enris också, men det har jag inte använt än. Till första advent får enriset komma in, då kan jag pynta det med lite filthjärtan och sånt.

Haha, jag förstår att du inte vill ge dig ut och handla, jag hade fullt sjå med att få rönnbären jag. Hade väldiga problem med foglossning just den dagen så sambon+svärmor var de som plockade mest. :D
Det är superkul att pyssla, jag påbörjade min scrapbooking-karriär igår. Sjuuuuukt kul!

Jag höst-fixade ett befintligt ljusfat litegrann. Steg utanför dörren och plockade in några nävar grus, löv och några kvistar från något träd med röda bär..
Blev ganska fint. Även om den gröna färgen på ljusen kanske inte direkt känns "höst".. Men men.. :p

Jag vet bara inte om jag vågar tända ljusen.. Hur är det med brandfaran?
I mitt fall så finns det ingen risk att löven ska hamna i lågan (ljusen är än så länge för höga) men det kan ju rinna stearin. Är det farligt?

Vore jobbigt om man råkade elda upp hela huset :eek:

Har fotat men såklart så svek kameran just när jag skulle koppla in den i datorn..

Har ingen bild, men har gjort liknande som dig. Ett blockljus i mitten, kastanjer, rönnbär, ett rött litet äpple, några löv osv. Ljuset tänder jag dock inte, det är lite för brandfarligt. På borden har jag små träfat med kastanjer, rönnbär, nypon och löv i olika röda nyanser.

Jag höst-fixade ett befintligt ljusfat litegrann. Steg utanför dörren och plockade in några nävar grus, löv och några kvistar från något träd med röda bär..
Blev ganska fint. Även om den gröna färgen på ljusen kanske inte direkt känns "höst".. Men men.. :p

Jag vet bara inte om jag vågar tända ljusen.. Hur är det med brandfaran?
I mitt fall så finns det ingen risk att löven ska hamna i lågan (ljusen är än så länge för höga) men det kan ju rinna stearin. Är det farligt?

Vore jobbigt om man råkade elda upp hela huset :eek:

Har fotat men såklart så svek kameran just när jag skulle koppla in den i datorn..

Och här kommer bilden. Mycket simpelt och lite halvlyckat :p
DSCF3040.jpg

Jättefint ju, behöver ju inte vara mer avancerat än så! :idea:

Har inte haft orken att samla rönnbär och sånt ännu, men i morgon ska jag ut till stallet (om jag inte hinner föda innan), då ska jag passa på att plocka på mig lite så jag kan pyssla sen på eftermiddagen! :banana:

Åh, det klart man kan fixa höstarrangemang i blomlådorna! Har jag inte ens tänkt på! När jag tog in blommorna för i år såg min balkong plötsligt så ensam och ledsen ut och jag visste inte vad jag skulle göra med den, men nån typ av höstgrejer vore ju fint!

Nu är frågan bara ... Hur göra? Det måste ju vara ganska mycket för att det ska synas?

Vad pyssliga en del av er är! På jobbet tar vi ofta in rönnbär, nypon, berberiskvistar med sina vackra röda bär, eller andra vackra kvistar/löv och dekorerar borden med.

Här hemma har jag bara bytt växter i tunnan utanför stallet. Funderar på att lägga en pumpa i för att få lite mer färg. Vit ljung, blomsterkål, och nåt hängande silver...
P1010303.jpg

Några klasar prydnadsäpplen fick pryda en dukning för några veckor sedan, annars är jag extremt opysslig av mig.

p1040650_54767078.jpg

Enris och ljung är snyggt i blomlådorna :laugh: Nu har ljung-säsongen börjat vara förbi här uppe, men det finns ju att köpa om man vill det.

jag gör mosshjärtan.. o de här blev jag mkt nöjd med.
har även gjort massor med olika kransar inför allhelgonahelgen som ska säljas men min kamerauppladare har gått sönder så de kan jag inte visa, synd för jag är super nöjd med en del av dom..

k004_redigerad.jpg
[/IMG]

jättefint med rönnbären i glasvas o ljus:)

tips till blommlådor som inte behöver bli så dyrt..

plocka gran o tallris o lägg i lådan , gärna så det hänger ner lite över kanten

plocka lite björkvistar (helst tunna hängiga) spraya dom med färg tex orange nu inför helgen eller silver..

Blåbärsris utan blad blir oxå superläckra o spraya

stick ner lite här o där i lådan

köpa några äpplen o kanelstänger o dekorera i lådan

jag gör mosshjärtan.. o de här blev jag mkt nöjd med.
har även gjort massor med olika kransar inför allhelgonahelgen som ska säljas men min kamerauppladare har gått sönder så de kan jag inte visa, synd för jag är super nöjd med en del av dom..

k004_redigerad.jpg
[/IMG]

jättefint med rönnbären i glasvas o ljus:)
Vad fint!!:)
Vad duktig du är

Liknande trådar

Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
794
Senast: Kirre
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
803
Senast: MiaMia
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 147
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar