Vackra buskar!

Sv: Vackra buskar!

Absolut, visst kan det vara så. Blommorna sitter mer i klasar, det stämmer.

Jag hittar ingen bra bild på 'Finn' så jag kan jämföra.

kl
Gullregn.jpg

Nu måste det väl blomma i trädgårdarna?! Här är mitt lilla gullregn. Det är ett ympat träd, och växer inte på höjden, så grenarna hänger ner i marken;)

Taget med mobilen, så bilden är så där...

Jag har inga bilder på min schersmin - och det för att den vägrar blomma mer än bara litegrann. Annars är andras schersminer helt underbara och när de blommar är det den ljuvligaste doft man kan tänka sig. Men min kommer säkert att blomma rikligt också någon gång - den växer ok.
En annan buske som jag kan rekommendera om man gillar humlor är häckoxbär. En 1-2 meter hög buske som har läderartade blad som skiftar från grönt till rött och blommar med de minsta fjuttigaste blommor jag sett - och då surrar hela busken. Hundratals humlor i alla storlekar. Den tål de mesta lägen och är en tät och fin rumsavdelare.

Schersmin hade jag i mitt förra hus - jättefin!

Bra tips annars, just nu känns det dock som om jag bränt tillräckligt på plantor (kanske 25-30 000:angel:) Kommer bilder så småningom, just nu är de rätt små, plantorna, alltså.

kl
Gullregn.jpg

Nu måste det väl blomma i trädgårdarna?! Här är mitt lilla gullregn. Det är ett ympat träd, och växer inte på höjden, så grenarna hänger ner i marken;)

Taget med mobilen, så bilden är så där...

Vad vackert det såg ut!:love:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar