Vackra bilder på era katter!

Hannapirat

Trådstartare
Såg att det fanns en sån här tråd på hund forumet och tyckte det skulle finnas en här också!

Findus
Findus.jpg


Koira
Pinacolada.jpg

(ej jag som är fotografen för detta fotto,tyvärr)
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

Svårt med bilder på katterna.
Vet inte om de är så vackra, men är nog de bästa jag har på dom.

Det här kortet tycker jag så mycket om på min gamla katt Pysen.
Tyvärr är det i miniformat efter ha legat på min hemsida på 90-talet.

pysen2.jpg


Izar ligger och solar.

030505_izar.jpg


Nemi och Eowyn.

nemi_eowyn2_070727.jpg


Hittekatten Amigo.

Amigo-070405.jpg


Hittekatten Rasmus

Rasmus2-2006-04-09.jpg
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

27101298.jpg

Eftersom jag tyvärr inte äger en systemkamera så blir det ofta inte så bra bilder men gillade ändå att jag fick sån skärpa på bilden och speciellt tungan trots att det bara är en digitalkamera!
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

kl

Min lilla Katja.
Den som inte visste att man inte kunde älska ett djur, den har aldrig haft en katt. Fy f*n vad jag älskar min lilla tös :love:
28905747.jpg
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

Här kommer mera på de andra

Hadde och Charlie
Foto1129.jpg


Hadde
Foto1143.jpg


Charlie
Foto1167.jpg


Hilda
Foto1172.jpg


Gänget i sängen
Foto1201.jpg
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

tubbe
28930917.jpg


trix kan mina katter med
28930927.jpg


busa, en ändå hyffsat snygga bilden på henne, hon är överallt och är svår att ta kort på hehe
28930919.jpg
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

Min sons katt som bara flyttade in hos oss för 14 år sedan.
Vi vet inte varifrån han kom.
Han blev sjuk nu i sommar, njurarna gav upp, så han fick somna in.


katt021.jpg


Sonen tog bilden för några år sedan.
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

Abbie har jag nog inga vackra bilder på tyvärr.

Det borde vi ändra på, tycker du inte det? ;) Jag har semester från söndag och två veckor framåt, har du lust att komma och gosa ragdollkattungar och visa upp dina bollar för mig nån dag?

För mig som älskar att fotografera blir det svårt att välja ut bilder för en sådan här tråd... Men jag lägger in en bild jag är nöjd med på varje katt jag äger så får ni några stycken. Blir dock till att dela upp det lite...

Min första katt och mamma till alla de andra tjejerna, Dimma som är en blå colorpoint ragdoll.

73.jpg


Cirrus, brun bicolor ragdoll, som är min f.d. avelshane och pappa till de två tjejerna nedan.

3.jpg


Leica, blå bicolor, egen uppfödning och den enda kattunge jag sparat här hemma hos mig. Min gosetjej!!

084.jpg


Minolta, brun colorpoint, kullsyster till Leica och egentligen är hon väl min mammas katt och inte min då min mamma fick henne utav mig. Mammas lilla terrorist som egentligen borde få en bättre bild uppvisad då hon bara blir vackrare och vackrare för var dag som går!

27.jpg


Mozzarella, blå bicolor ifrån min första kull, och som från och med i lördags faktiskt inte heller är min då hon övergått i fodervärdens ägo efter hon blivit mamma till min tredje kull. Hon ska kastreras nu och det blir SÅ spännande att följa henne i framtiden!

105.jpg


/Erica
 
Sv: Vackra bilder på era katter!

Fortsätter på inlägget ovan...

Härnäst är det lilla Tussilago, brun bicolor, som ersatt sin mamma Mozzarella som foderkatt hos samma fodervärd. Hon bor kvar med sin mamma och är alltså min till hälften och kommer få en kull i mitt stamnamn om ett år eller så.

48.jpg


Sedan har vi Tussilagos tre kullsystrar som nu flyttat hem hit i väntan på att hitta nya hem. Tills dess så har jag den äran att njuta av dem jämt, jämt, jämt!!

Scilla, blå colorpoint, som just nu ligger och sover sött i mitt knä efter allt bus och spinnande. Min favorit i kullen redan från början!

67.jpg


Blåsippa, blå colorpoint, som egentligen skulle sålts till avel och utställning men som börjat skela efter 12 veckors ålder. :cry: Troligtvis den vackraste av mina egenuppfödda kattungar och SÅ härlig i temperamentet!

35.jpg


Sist men inte minst söta, snälla, rara, modiga Snödroppe, brun bicolor. En riktigt mild och skön tjej som inte låter sig stressas upp i onödan och som bara är sååååååå söt med sin gulliga vitfläcksfördelning som jag föll för redan dagen hon föddes.

30.jpg


Skulle kunna visa hundratals bilder men får stålsätta mig till en på varje bara...

/Erica
 

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
577
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 586
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 695
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp