Vaccinering av shettis

Z

Zamantha

Jag ska snart vaccinera min shettiskille och undrar nu vad det kostar på ett ungefär? Han har grundvaccinationen, så det är bara "påfyllning"! :D Vi köpte honom i maj förra året, och har därför inte behövt vaccinera om honom än, men snart är det som sagt dags.

Jag vet på ett ungefär vad det kostar för en stor häst, men jag har aldrig vaccinerat en shettis förut.... :smirk:
//Z :banana:

Sv: Vaccinering av shettis

Det spelar ingen roll vilken ras eller storlek det är på pållen, kostnaden är den samma...
//marti

marti130 skrev:
Det spelar ingen roll vilken ras eller storlek det är på pållen, kostnaden är den samma...
//marti

Okej... :o tack... visste inte det... Men varför är det så egentligen? En större häst, måste inte de ha mer vaccin eller är det jag som tänker fel?? :confused:
//Z :banana:

Hej igen!
Kollade lite snabbt i hembanken vad jag betalade sist när jag vaccinerade mina båda och fakturan var då på 506 kr. Jag kör dem själv till kliniken och så kommer vet ut och sticker i transporten. Mina är D/A-ponnier och de får samma dos...
//marti

okej, då vet vi det! några hundra fattigare igen då.... men det är det värt!
//Z

Värt varje öre :love: . Jag har nu äntligen kommit så långt att jag har båda på samma datum...Har hänt ett par gånger under årens lopp att jag kollat datum för vacc och sedan glömt :confused:, vilket gjort att jag fått börja om flera gånger... :angel: . Skyller glömskan på heltidsjobb och stor familj (1 make 3 barn 1 barnbarn 7 syskon) Numera är teflonhjärnan utbytt mot hästarnas egna almanacka där allt skrivs in, vad vi gjort, skoning, vacc osv.
//marti

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 846
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 029
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka