Vaccinera eller inte?

P

PeRosa

Vi pratade med en homeopath som ansag att det inte ar bra att vaccinera eftersom det finns en massa tungmetaller i vacciner. Nan av er som ar mera inne pa omradet och som inte vaccinerar era hastar/andra djur. Om jag forstatt ratt sa blir det ocksa allt vanligare att inte vaccinera sina barn av samma orsak.
Vi har annu inte sa stor erfarenhet av homeopathi. Har tva hundar som blivit battre genom homeopathiska mediciner.
Har vara hastar i ett litet privat stall, tavlar inte och sallan i kontakt med andra hastar.
Vad anser ni?

Sv: Vaccinera eller inte?

Jag anser att man ska vaccinera. Hästen har ju inte bett om att bli sjuk liksom, och kan man göra något för att förhindra det så är det väl bara bra. De flesta virus är ju luftburna vilket inte kräver så mycket kontakt, utan bara att en smittokälla funnits relativt nära.

Ett vaccin som absolut är ett måste är mot stelkramp...Där finns det inga alternativ.

Som tävlingsryttare är jag bunden till att vaccinera då det är ett krav. Endast travhästar har inte det kravet...och även jord- och skogsbrukshästarna.

Botulismvaccinationen är frivillig men även där finns det inga alternativ om olyckan är framme...blir hästen drabbad är man väldigt tacksam om man vaccinerat.

Sen är det nog riktigt som din HP säger, att det finns en massa oönskat innehåll men vi har idag inga alternativ...:cool:

Det är en sak att använda homeopatika på sig själv, men jag blir mycket illa till mods när jag hör att homeopaters råd får styra så viktiga saker som vaccinering av husdjur.

Om man någonsin är farligt nära att ta en homeopat på allvar behöver man bara påminna sig om en sak: Homeopater tror att en substans blir mer verksam ju mer man späder ut den.

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
19 090
Senast: 95johsv
·
Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
2 083
Senast: ElinAgnes
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Min lilla skrutta tycks ha hittat sin rost i dag. :p Jag har sagt att jag har hunden som inte alls skaller. Hon gnaller och det har...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II