Vaccinationskostnad

Fakur

Trådstartare
Vad kostar det om man ska vacc en häst nu som inte varit vacc förut? Man får väl ta några sprutor ganska tätt då när man gör detta misstänker jag. Hur många sprutor är det isf och hur tätt måste man ta dem?

Tacksam för svar.:)

Sv: Vaccinationskostnad

Hej Fakur.
Det beror på vetrinär(pris).
Jag hade en vetrinär förra året som tog 1400:- för stelkramp+influensa(bara för sprutorna+180 för resan+500 för tänderna"sövas och fila LITE)
Nu i år hade jag en annan och hon tog 625:- för stelkramp+influensa och kolla lite om det behövde göras något i munnen(plus resa).

Stelkrampen ger man hästen var 3: dje år.
Och influensa ger man en gång per år. Kom ihåg att inte gå över datumet då behöver hästen OMvaccineras. då blir det dubbel kostnad.
//Emelie

Det är 3 sprutor i grundvaccinationen. Först den första sen den andra ca 6-8 veckor senare och sen den tredje 6 månader efter den andra. Därefter influensa varje år och stelkramp vart 3dje. Pris varierar vart man bor och veterinär. Ring din veterinär och fråga. Då får du bäst svar.

Vad kostar det om man ska vacc en häst nu som inte varit vacc förut? Man får väl ta några sprutor ganska tätt då när man gör detta misstänker jag. Hur många sprutor är det isf och hur tätt måste man ta dem?

Tacksam för svar.:)

Betalar 350-400/gång. Ring och fråga, beror ju helt på utkörningsavgift etc. Kan skilja väldigt mycket.

Liknande trådar

Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: animalasia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 399
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka