Vaccinationsintyg

S

straaawberry

Jag har nu letat ett tag efter ett antal clear rounder som jag kan vara med på, men undrar vad man ska ha för vaccinationsintyg :confused: . Jag har liksom glömt bort. (inte för att ''hitta på'' en bortförklaring, men jag har faktiskt glömt bort.) Kan ngn svara snälla :love: :confused: :bow:

Sv: Vaccinationsintyg

men du har väl hästen vaccinerad?

Inte för att man brukar behöva visa upp det på så många olika ställen men att inte ha sin häst vaccinerad är ju rena idiotin!

men du har väl hästen vaccinerad?

Inte för att man brukar behöva visa upp det på så många olika ställen men att inte ha sin häst vaccinerad är ju rena idiotin!

Jo, men det är så här att jag ska hyra hästen på helfoder, och jag har inte fått alla grejerna än, som t.ex pass osv. Men det är klart den är vaccinerad! Men jag vill bara veta vad som gäller, OK? Och på de clear rounder som jag har sett propositioner på (på hemsidor) behövde man endast vacc.intyg.:smirk:

är hästen vaccinerad så har den ett intyg, har den pass brukar de oftast vara överförda där.

Hur vet du att hästen är vaccinerad om du inte har vacc. intyget/passet? :p

Och som sagt, antingen får du det på ett speciellt "intyg" eller så är det infört i passet.

Det bukar ju var så at tman måste visa upp vaccinationsintyg på tävlingsplatsen innan du lastar ur. I och med att du anmäler så "intygar" du ju att hästen är vaccinerad. Om den inte är det är den INTE välkommen på tävlingsplatsen så att säga.

Men om du nu öär osäker ring ägaren och fråga, säg bara att du vill anmäla till tävling.

Antar att du har grönt kort och ev. licens (brukar i och för sig inte var alicenskrav på klubbtävlingar)?

Antar att du har grönt kort och ev. licens (brukar i och för sig inte var alicenskrav på klubbtävlingar)?

Angående grönt kort, så har jag ej, eftersom jag är under 13, men jag får det när jag fyller 13, för jag har gjort provet. Nu har min mamma grönt kort. Men denna träden gäller ej mer, eftersom jag redan vet. Tack för mig =)

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 494
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka