vaccinationsintyg

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare yeeeeah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 115
Y

yeeeeah

Jag och min foderhäst ska ut och tävla snart. Han har giltigt vaccinationsintyg, men jag har fått det kopierat. Är det giltigt ändå?

Sv: vaccinationsintyg

OM kopian innehåller förstasidan (den med hästens namn) och är vidimerad av veterinär så kan du tävla på kopian.

Vidimerad = veterinären undertecknar kopian och intygar därmed att den stämmer med originalet.

Och så måste kopian förstås precis som originalet innahålla alla vaccineringar ända tillbaks till och med grundvaccineringen (eller de senaste 10 årens årliga vaccineringar om grunden är älde än 10 år)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
6
· Visningar
790
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Disciplinnämnden har sagt sitt – en ryttare som startade utan att uppvisa giltigt vaccinationsintyg vid en tävling förlorar sin...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: attheedge
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En person har dömts till böter och avstängning efter att ett förfalskat vaccinationsintyg upptäckts vid en tävling i Strömstad. Den...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka