Vaccinationsfråga

T

Tebazz

Ledsen om liknande tråd redan finns, sökte men hittade ingen.

Min häst fick sin vaccinspruta mot hästinfluensa förra året den 26juli. Hur lång tid innan den 26 juli i år, kan jag ge en ny vaccinspruta?
Tack för svar

Sv: Vaccinationsfråga

Du kan ge den nu om du vill. Men inte efter 26/7 för då får du börja om från början igen.

Jo, det vet jag (har gjort det misstaget själv).
Men jag tänkte på om det blev något skumt om man tog den för lång tid innan :confused:

Nej det ska inte bli något konstigt. Många vaccin (mot hästinfl) rekomenderas att man ger 1 gång i halvåret. Fråga vet innan bara.

vad bra! var lite rädd att jag inte skulle kunna vaccinera innan betessläppet (så mycket enklare då). men då ringer jag vet imorgon och kollar. Tack :bow:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 339
Senast: Zofiisis
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka