Vaccinationer inför resa med transportör?

Mia_R

Trådstartare
Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker med att boosta stelkramp-, influensa- och komplettera med kvarkavaccin? Stelkramp- och flunsavaccinet är det dags för oavsett, behövs mer?

Jag har ju ingen som helst aning om vilka hästar de brukar transportera så för att ta det säkra före det osäkra vill jag ha dem skyddade så gott det går.
 
De transportörer jag använt desinficerar mellan varje resa. Och smittrisk under transport av ev sällskap ser jag inte som högre än på klinik/motsvarande.
Ska de transporteras väldigt långt eller med väldigt många andra hästar?
 
De transportörer jag använt desinficerar mellan varje resa. Och smittrisk under transport av ev sällskap ser jag inte som högre än på klinik/motsvarande.
Ska de transporteras väldigt långt eller med väldigt många andra hästar?
Jag vet inte hur många hästar men ja, de ska resa långt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: MalanMjöl
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 195
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 093
Senast: Summerwind
·
Hästvård Fick nyligen hem min häst igen efter att ha vart på foder en längre tid. Har lite problem med fodervärden och får inte hem något pass...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Acses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp