Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror lite på hur gammal du är vad du fick för vaccinationer som barn. MPR-vaccinet (mässling, påssjuka, röda hund) ger livslång immunitet och behöver inte "fyllas på". Stelkramp kan vara idé att fylla på vart 20:e år ungefär.Åh, jag har så dålig koll på detta, hur länge räcker sprutorna man fick i skolan? Som jag knappt vet vilka de är.. I vuxen ålder har jag vaccinerat mig mot rabies samt hepatit A och B. Kommer ta TBE i vår eftersom det är så mycket fästingar i Roslagen där jag håller till sommartid.
Jag fyller 33 i år, så jag antar att det är dags för stelkramp. Tog alla vaccinationer som erbjöds i skolan och fick alla som skulle ges som barn enligt mina föräldrar.Det beror lite på hur gammal du är vad du fick för vaccinationer som barn. MPR-vaccinet (mässling, påssjuka, röda hund) ger livslång immunitet och behöver inte "fyllas på". Stelkramp kan vara idé att fylla på vart 20:e år ungefär.
De du fick som barn ska nog stå i BVC-journalen och skolhälsovårdsjournalen(distriktssjukvården?)Oj... kan man se i sin journal vilka vaccin man tagit?