Vaccination

Aningsfull

Trådstartare
Låter ni era hundar vila efter att de blivit vaccinerade? Om, hur länge bör de vila?
Ska vaccinera min lilla tokfia idag och tänkte väl mest om det skulle kunna sabba morgondagens träning, eventuellt hela helgens? Vi ska tävla om en vecka så det vore ju trist om allt för många träningstillfällen försvinner. :angel:

Sv: Vaccination

Enligt min vet var det inga speciella rekomendationer om att vila efter vaccinering. Jag vet att detta är omdiskuterat med hästarna också då vissa menar att de ska vila men de flesta inte tycker det.

Hade det varit jag så hade jag tagit det lugnt samma dag och dagen efter sen hade jag kört på som vanligt.

Ok men då kanske jag vågar träna lite lätt imorgon. Behöver ju inte köra slut på henne. :D

Mina har aldrig haft regelrätt vilodag i samband med vaccinationer, utan livet har varit som vanligt :banana:

Vanliga vaccinationer tror jag inte jag sett någon hund reagera nämnvärt på så där bör träning gå bra. Däremot reagerade vår hund starkt på första rabiesvaccinationen och var "förkyld" och trött ett par dagar och fick vila ordentligt. Så jag kommer att vara försiktig med motion nästa gång hon (eller nästa hund) rabiesvaccineras.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 873
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
882
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar