Vaccination

J

jacken

Hej min häst brukar Vaccineras senast 13/2 men i år så ska den få sprutan 6/1 är det något problem eller spelar det ingen roll?? :confused:

Sv: Vaccination

Det är absolut inget problem om du vaccinerar en månad innan sista dagen, det är om något bara bra!

Då måste du tyvärr göra om grundvaccineringen det får inte gå mer än ett år mellan vaccinationerna:(

Förlåt läste för snabbt tyckte det stog 13 /12

ingen fara så länge man inte går över tiden. det enda är att du får vaccinera före 6/1 nästa gång

vanlig hästflunssa
när man vacc så ska det max gå 1 år. man får vacc oftare, inte helt ovanlig med 2 ggr per år.

boutilism
ca 1 år, det gör inget om det går över tiden

OBS!!!1 års gränsen är för tävlingshästar!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka