vaccination!

M

marre_86

Min häst jag har nu blev vaccinerad 18/4 hur tidigt kan man vaccinera henne igen? :confused:
tacksam för svar

Sv: vaccination!

Ok såg att du redan hade hunnit svara!!

Men då ska du vacinera henne inom ett år!

ska det vara prick den 18/4 eller nånon dag innan eller kan man ta månad innan?

Alltså det är bra att försöka göra det inom ett års gränsen. Men enligt de veterinärerna jag pratat med är det ok om det är ngn vecka hit eller dit. Dock rekmmenderar jag dig då hellre ngn vecka/dag för tidigt om du ska tävla eller om det gäller försäkringar, tror inte de gäller om man inte håller på datumen

Ska du ut och tävla gäller det att du har vacinerat innom ett år annars blir din vacination ogilltlig och du får inte starta. De har blivit mycket hårdare på att kolla så vacnationen stämmer nu än va de var innan.

det bästa är att vaccinera runt 8 månader efter för att få ett garanterat skydd. Har fått det beskedet av ett tiotal veterinärer jag frågat.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
345
Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix