Vaccination

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Nu var det alldeles för längesen jag vaccinerade min häst... Hade en vet som skulle komma ut, och han skulle höra av sig, men det gjorde han aldrig. Nu har jag försökt få tag på han i 2 veckor utan resultat.
Brukar distriktsvet vara billigast att ta ut eller är det billigast att ta hästen till klinik? Hur mycket kostar en vaccination? (den vet jag hade tog bara 150:-, därför anlitade jag honom...)

Sv: Vaccination

Har det gått längre än ett år sedan du vaccinerade sist så måste du vaccinera om med ny grundvaccinering och då blir det dyrt!

Jag betalade 550 kr till min vanliga veterinär i förrgår när jag vaccinerade 2 st!

Disktriktare är nog dyrare än klinik. Ring och fråga!

/C

Där vi bor så har/hade de drop-in vaccination. Åkte bara till kliniken en viss dag och så kom de ut och sprutade i transporten, hur smidigt som helst.
Fast så kanske det är på alla kliniker... Nu har vi 13 hästar så nu är det inte aktuellt att åka in längre...
Annars borde det ju vara billigast att åka in till kliniken...ingen resekostnad för vet...

Problemet är bara att det är inte så lätt för mig att fixa nån som kör hästen till vet. Har inte körkort. Hur mkt kostade det på kliniken då?

Funderade på vad det kostade men kommer inte ihåg.... det var flera år sen...
Kollade på deras hemsida men det stod inte...
Men ring och kolla, man måste ju få jämföra priser...

*lånar*

men kliniker har ju alltid (iaf här) "hej å välkommen"-avgift på typ 2-300kr... sen kostar ju vaccinet... måååste väl bli billigare å ta ut vet? man är ju ändå oftast flera samtidigt.. eller så kan man ju haka på om någon annan tar ut nån för nått annat :)

Haha, ja det är sant. Den där foten-över-tröskel-avgiften, den glömde jag...

Jag tog ut distriktsvet nyligen. Det gick på 833 kr (med moms). Hade planer på att köra till en vet i närheten och få det gjort, men det var semesterstängt där. Vet dock inte vad de tar för vaccinering där eftersom jag inte fick tag i någon. Det kostar väl en hel del där också...

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 304
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 304
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 750
Senast: Grazing
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama