Vaccination Thailand

Wembley

Trådstartare
Frågar, eftersom jag inte kommer fram till vaccinationscentral och de har öppet först imorgonkväll.

Vi ska resa till Thailand nästa tis. Åker till Phuket. Jag var dum nog och har inte fullföljt min vaccination av Havrix som jag förstår ska fyllas på inom 1 år. Det här var längesen och jag borde förstås kollat upp det tidigare :banghead:

När jag nu läser om vaccination mot Hepatit A, står det att det ska göras 14 dagar före. Någon som vet, är det lönt att vaccinera sig alls nu när det bara är 7 dagar kvar till avresa? Vi är borta 16 dagar och kommer inte att resa runt speciellt mycket.
 
Sv: Vaccination Thailand

Hepatit A (& B) är väl alltid bra att vara vaccinerad mot, även här i Sverige, så det skadar ju inte att ta en spruta innan du åker, sen om den hjälper dig redan under resan vet jag inget om, men du blir ju snabbare skyddad senare.
 
Sv: Vaccination Thailand

jag skulle definitivt fylla pa :) battre an inget alls, men vaccinations centralen vet nog bast :)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi ska åka till Thailand i november enligt svärfars önskan (han fyller 70). Dottern är då två månader från att fylla 3. Jag känner mig...
2
Svar
24
· Visningar
3 701
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp