vaccination, registrering inför tävling

starcraft

Trådstartare
om jag vaccinerar min häst på måndag, kan jag tävla på söndag då eller är det för tidigt?

måste man registrera en häst innan man kan tävla den (den har pass, men är ganska nyligen importerad och därför inte reggad i sverige)?

Sv: vaccination, registrering inför tävling

Du måste vänta 7 dagar innan du tävlar.
Jag tror den måste reggas. Är inte säker.

Om det är en ponny måste du ha med regbevis på lokal tävling.
Om det är en häst behövs det inte som Pathofclovers skrev :)

Hejsan. Nya regler från 1 nov 2004. En ponny/häst som har pass från ett avelsförbund i ett annat land behöver ej omregistreras. Detta för att en häst/ponny endast kan ha en identitet. Precis som vi. // Vickan

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 713
Senast: mamman
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka