Vaccination över tiden?

Joyride

Trådstartare
Är det okej om man vaccinerar några veckor efter det datum den blev vaccinerad året innan, eller måste det vara senast det datumet?
har hört något om att det är ändrat?

Sv: Vaccination över tiden?

När det gått 365 dagar efter förra vaccinationen så får man inte tävla längre. Man har då 3 v på sig att vaccinera för att få en giltig vaccination för tävling igen. Går det längre tid än 3 v får man börja om med grundvaccination.

Jag har ett par gånger missat med en vecka eller två, veterinären har skrivit tillbaka datumet i passet och sagt att det inte är några problem.

För själva orsaken man vaccinerar för gör det inte så mycket. Men som skrivet innan så har det stor betydelse vid tävling.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
804
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
733
Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: Sirap
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka