Vaccination och dop

vippan

Trådstartare
Har fått tid för andra dosen vaccin nu vid 5 månaders ålder. Lite förvirrad som jag är (skyller på amningen :)) så hade jag helt förtränkt att några (4) dagar senare är det dags för dop...

Nu till frågan: Hur sjuka blir de av sprutan? Jag har bara hört att de ofta reagerar och blir sjuka men i vilken omfatting? Någon som har erfarenheter? Det kanske är bäst att ta sprutan efter dopet... för säkerhets skull? :idea:
 
Sv: Vaccination och dop

Nu har min son inte fått sin andra spruta än, får den på tisdag, men enligt BVC så kan de få lite feber eller bli gnälliga, men det ska gå över efter ett dygn. Så att ni ska ha dop efter 4 dagar bör inte vara något problem. Vissa barn reagerar inte alls på sprutan.
 
Sv: Vaccination och dop

Hade jag inte en tanke på när min dotter var bebis - att hon skulle bli sjuk av vaccinationen. Och inte blev hon sjuk heller!
 
Sv: Vaccination och dop

Många barn reagerar inte alls men annars e de juh bara lite gnäll o feber nån timme efter sprutan o det ska vara helt borta efter ett dygn så du kan vara helt lugn! ;)
 
Sv: Vaccination och dop

Det låter bra! Såg framför mig en lång sjukperiod - men det verkar ju inte så farligt!
 
Sv: Vaccination och dop

Inga reaktioner alls hos mina. Och faktiskt inte hos någon jag känner heller... Det är nog så att de måste informera om risken, skulle gissa att det inte är så jättevanligt iaf.

Hoppas att du/ni slipper reaktion. Annars får ni väl boka om vacctiden!
 
Sv: Vaccination och dop

Inte säkert att det bara blir gnäll.

Syrrans son fick 4 dagar efter sprutan världens ridbyxlår och naturligtvis ont!! Även om det står i alla böcker att reaktionen ska komma inom 48h. En tanke bara.

Efter andra sprutan blev min son jättegnällig samma kväll men inget annars. Efter första var värre, då var han jättegnällig och hängig ett par dagar efter.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 448
Senast: Sedna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 836
Senast: Stereo
·
Hästvård Vaccinerade min häst för första gången 19:e december med stelkramp och hästinfluensa, och återvaccin ska väl vara inom 4-6 v? Nu kan min...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: tavla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp