Vaccination o hästpass

R

Rio

Ska vaccinera mitt sto i slutet av månaden o tittade igenom papprena idag. Hon har ett vaccinationsintyg som ser ut som ett litet 'häfte' där vaccinationerna finns. Men när jag tittade i hästpasset så finns ju rutor för vaccination där också. Hur ska man göra, ska man ha det i passet eller i vacc. intyget?:confused:

Har bara ägt henne sen tidigare i höst och därför inte vaccinerat henne tidigare.

/Sanna

Sv: Vaccination o hästpass

det ska va i passet. Hade ute vetten för några veckor sen och dom ville inte sätta i gamla vaccintyget och eftersom jag fortfarande väntar på passet så fick jag hålla reda på klistermärket och kvittona så sätter dom i och fyller i passet nästa gång dom kommer.

Okej. tack så mycket:bow:

Tror du vet (inte samma som vaccinerat tidigare) kan överföra de gamla vaccinationerna i passet då?:confused: Så man inte behöver hålla reda på så många papper:angel:

/Sanna

Ja, dom kan föra över. Själv hade jag hälften i ett vanligt vaccinationsintyg och hälften i passet. Gick bra det med. Bara man har dom i hop.

Tack så mycket. Får alltid snabba bra svar på buke:)

Problemet är att gamla vaccinationsintyg inte uppfyller identitetskraven för att man skall fylla i något en vet utanför den egna arbetsplatsen gjort.
PL

Hm. Illa. Så det går alltså inte?
Får väl hålla reda på båda två då;)

Men "hästen är grundvaccinerad enligt tidigare intyg" borde man ju kunna föra över ändå? Enligt tidigare intyg är väl en ganska idiotsäker formulering? Eller..? Jag för aldrig över de enskilda vaccinationstillfällena, men brukar utöver ovanstående mening fylla i den senaste tetanusvaccinationen.

Ja, du ska inte kasta bort ditt första vaccinationskort, men genom att få hästens vaccinationsstatus överförd till passet slipper du visa båda häftena vid tävling - oftast iallafall!

Nejnej. Kasta hade jag inte tänkt.
Blivit lite smidigare på tävlingar som sagt i alla fall.
Får se vad vet säger.

/Sanna

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 753
Senast: svea
·
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 929
Senast: Teilani
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 283
Senast: Summerwind
·
Hästmänniskan När jag köpte min ponny "hittade" inte förra ägaren hennes vaccinations intyg. Dock på vet. besiktningen innan köpet valde säljaren att...
Svar
13
· Visningar
1 531
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka